Pendinding Masa Tidor

Sesiapa membaca Fathihah sekali tatkala ia meletakkan kepalanya kerana hendak tidor,kemudian ia membaca Qulhuallah 3 kali, surah alFalaq sekali, dah surah anNas sekali, terselamat ia dari segala kejahatan dan mudharat serta menjadi dinding dari hantu syaitan dan segala makhluk yang akan merasuksemasa tidor.

39 Comments

  1. nazlizam said,

    October 7, 2008 at 8:45 am

    bagus

  2. Akmal said,

    December 21, 2008 at 12:26 pm

    Amalan yg terbaik dan patut dilaksanakan oleh umag Islam..

  3. nurul said,

    February 19, 2009 at 11:45 am

    betul3!!!! setuju3!!!!!

  4. lin said,

    April 10, 2009 at 5:18 pm

    amin

  5. Ros said,

    June 4, 2009 at 5:53 pm

    Saya di ganggu makhluk halus hampir 6 bulan kebelakangan ini.Jika ada sesiapa yang sudi membantu harap dapat menghantar email kepada saya.
    Saya ingin sekali untuk berjumpa dengan ustaz atau ustazah yang bolih membantu saya menyelesaikan masaalah saya.

    • ct said,

      March 25, 2010 at 9:00 am

      tinggal kat mana??? kalau ka area kota bharu,,, i have contact person who insyaallah wil help u

    • Razak said,

      December 15, 2011 at 4:14 pm

      Salam Anta org mana? kalau penang ana boleh membantu anda dgn izin Allah.

    • azlan37 said,

      February 3, 2012 at 4:11 am

      ayat pagar diri cubalah cara baca fatiah 1 kali lepas itu sebut ya allah ya rahman ya rahim pagarkan sekeliling diri ku lindungngi aku jika sesuatu yg datang mengganggu ku sebat dia sampai habis.dan jangan lupa sembahyang hajat dan baca dengan hati yg iklas teruskan baca pagi sekali malam sekali dan banyak2 berzikir.

  6. ahmad fadly said,

    September 26, 2009 at 9:34 pm

    alhmdllh saye amalkan petua nie saya tidak pernah mendapat mimpy yang buruk atau yang menakut…

  7. molly said,

    October 14, 2009 at 9:14 am

    ada tak doa untuk pulihkan tulang retak

  8. rahmattullah said,

    December 16, 2009 at 2:51 pm

    alhamdulillah

  9. Razali Abdul Rahman said,

    December 24, 2009 at 11:41 am

    Saya nak tanya,ada tak web yang boleh dirujuk untuk membaca ayat suci Al quraan.

    Terima Kasih

  10. Amin said,

    February 17, 2010 at 9:09 pm

    Sesiapa yang berminat untuk membaca ayat suci al-quran secara online bolehla merujuk alamat web http://sumberterbuka101.blogspot.com/

    Manakala sesiapa yang berminat untuk mendownload al-quran iphone application secara percuma boleh la merujuk alamat berikut http://iphone.almubin.com/alQuran/

  11. dwi said,

    March 2, 2010 at 10:56 am

    trims

  12. mamat said,

    March 18, 2010 at 4:15 pm

    fggfhghy

  13. rahim said,

    June 6, 2010 at 10:40 pm

    Anak saya bersekolah di MRSM. Masaalah saya , anak saya ni dia duduk asrama dia tak sihat. bawa balik ke rumah takde masaalah. Mengikut warden dia mungkin ada ganguan dari mahluk halus termasuk juga cerita dari anak saya. apa yg patut saya buat. dmana ada ustad yg boleh saya minta tolong di kawasan gombak atau kl. anak saya bersekolah di penang

  14. aref said,

    December 6, 2010 at 8:59 pm

    Slm en rahim,

    Bole try darulsaka or darulmanzil.seaarch kt google for the wsite/contact no.

    I/allah pulih.

  15. mila said,

    March 23, 2011 at 2:48 pm

    terdapat lebam2 kat bahagian2 badan saya.ape mksudnya?hmpir 4 kali. saya sangat musykil.

  16. mooda moody said,

    April 6, 2011 at 12:18 pm

    assalamualaikum…..sy ingin berkongsi sedikit pengetahuan..wirid dr imam ali bin abi bakar as-sakran adalah salah 1 drp pendinding yg terkenal…boleh didapati dlm bentuk mp3…dan pdf doc….dr 1 blog iaitu http://blog.its.ac.id/syafii/2009/02/17/download-mp3-dalailul-khairat/…jd kan amalan…diamalkan selepas solat subuh dan selepas solat asar.

  17. mooda moody said,

    April 6, 2011 at 12:19 pm

    assalamualaikum…..sy ingin berkongsi sedikit pengetahuan..wirid dr imam ali bin abi bakar as-sakran adalah salah 1 drp pendinding yg terkenal…juga dikenali sebagai hizib as-sakran boleh didapati dlm bentuk mp3…dan pdf doc….dr 1 blog iaitu http://blog.its.ac.id/syafii/2009/02/17/download-mp3-dalailul-khairat/…jd kan amalan…diamalkan selepas solat subuh dan selepas solat asar.

  18. musykil said,

    May 22, 2011 at 9:45 pm

    assalamualaikum
    amalan tersebut sangat baik. Tpi bukankah dengan membaca ayat kursi ia lebih afdal kerana ayat kursi itu adalah penghulu segala ayat dan setara dengan sepertiga daripada al-Quran ? saya pernah mendengar soal itu .

    • Mantoya said,

      July 30, 2011 at 12:45 am

      Yang sama dengan 1/3 Al Quran ialah Surah Al-Ikhlas, bukan ayatul kursi. Baca 3 kali, seolah-olah khatam 30 Juzuk Al Quran.

  19. Ai'nil Mardhia Binti Yayah said,

    August 25, 2011 at 1:08 pm

    assalammualaikum..
    saya hendak bertanya ayat apa yang seharusnya saya baca sebelum tidor untuk mengelakkan daripad ganguan hantu,iblis & jin..
    kerana saya sudah 2x diganggu

  20. riz said,

    September 24, 2011 at 10:58 pm

    ayatul kursi 7x..ayat last bca 21x..mohon dgn allah di jauhkan dri segala gguan iblis,jin dn syaiton..insyaallah..

  21. Haslinda Mohd said,

    November 14, 2011 at 4:01 pm

    Assalamualikum,
    saya nak tanya bagaimana kita nak tahu samada rumah tu ada penunggu atau tidak, sebab kawan saya datang ke rumah baru saya untuk renovation, dia kata sewaktu hendak naik ke tingkat atas, tiba-tiba bulu roma dia tegak dan ada perasaan yang sangat takut. Rumah tu saya baru beli dari seorang cikgu dan dia tak pernah tinggal di rumah tu sejak dia beli pada tahun 2006.

    • azlan37 said,

      February 3, 2012 at 4:29 am

      carilah org yg boleh semak rumah org yg menolong secara iklas dan tiap2 malam sembahyg hajat dan jangan suka simpan patung2 sebagai hiasan dalam rumah.

  22. mama penang said,

    December 14, 2011 at 11:53 pm

    saka.. apa itu saka? keliru dengan mcam2 penjelasan. kdang2 sy rasa bleh hadapi smua ini tp kdg2 naik pning pala.

  23. alalala said,

    February 4, 2012 at 9:53 pm

    ok

  24. rahmat said,

    September 5, 2012 at 12:45 am

    masaalah dalaman sering stres apa kah ubatnya

  25. Faizah said,

    September 8, 2012 at 8:02 pm

    Saya menghadapi tanda2 lebam di dua belah kaki saya, sejak suami saya membuat hubungan dengan bekas pelajarnya, ditambah pula dengan ada benda yang merayab dibelakang saya. Seorang uztad mensyaki kemungkinan angkara orang tidak suk kehadiran saya. Apakah patut saya lakukan. Suami saya marah bila saya beritahu dia. Bagaimana saya boleh mengatasi masalah ini, yang Sudah hampir 2 tahun. Persoalanya, suami tidak pedulikan apa yang berlaku pada saya dengan alasan mengada2. Saya sedih Dan hampa. Pada sesiapa yg membaca, jika Ada pandangan , sila komen.

  26. aman said,

    January 5, 2013 at 11:43 pm

    terima kasih kepada saudara dan saudari,apabila membaca komen saudara dan saudari bertambah lagi ilmu saya ini,alhamdulillah

  27. iza said,

    February 24, 2013 at 8:17 pm

    apabila saya tdo tgh mlm pasti sya akan terjga walaupn sy tdo lambat…sy risau sebab keesokan harinya sy bekerja..apakah yang harus sy laku kan?

  28. putera leo said,

    November 11, 2013 at 12:27 pm

    pusat rawatan islam bha tha mim(benteg mukmim port klang.. in shaa allah semua berksen dgn meminta pada allah

  29. June 6, 2014 at 12:05 am

    aku syg dia

  30. September 14, 2014 at 3:41 pm

    ni bentenf

  31. September 14, 2014 at 3:43 pm

    woi


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: