Pagar atau pendinding rumah.

Kaedah berikut dilakukan untuk mendinding rumah dan kawasannya juga tempat-tempat lain.

Untuk memagar rumah, mulakan dari bahagian kanan rumah. Mula-mula pacakkan teras kayu asam jawa disatu penjuru rumah (sebelah kanan) dan ketuk dengan pemukul besi hingga tenggelam paras bumi. Pijak tunggu tadi sambil mengadap ke penjuru lain yang di tuju dan baca:

  • Ini tembok Nabi Sulaiman
  • Dalamnya laut luarnya kota
  • Kalau kamu pecah kota ini
  • Kamu akan berenang dalam laut.

Tiup menghala penjuru yang hendak dituju. Baca bimillah, al-Fathihah dan surah Yasin dari awal hingga ayat ke 9.


yasin1to9.jpg
Kemudian berjalan menuju ke arah penjuru lagi satu dengan membaca ayat ini berulang-ulang. Sambil membaca, Air Yasin di renjiskan disepanjang jalan ke penjuru yang dituju. Apabila tiba dipenjuru yang dituju, paku satu lagi tersa kayu asam jawa seperti yang dilakukan sebelum ini. Kemudian berdiri diatasnya sambil memandang penjuru yang berikutnya. Buat seperti tadi ke penjuru ketiga, kemudian seterusnya kembali ke penjuru yang mula-mula tadi.

Setelah menanam kesemua empat teras batang kayu asam jawa yang disediakan, pijaklah teras kayu asam jawa yang pertama tadi kemudian buat lingkungan di bahagian atas seluruh kawasan yang dipagar tadi, dengan isyarat tangan. Untuk tujuan ini, Air Yasin atau garam boleh digunakan untuk melinkungi bahagian atas rumah tadi.

Sekiranya terdapat penceroboh yang berniat buruk memasukki kawasan yang telah dipagar ini, nescaya ia akan rasakan bagai berada di tengah-tengah lautan yang luas, terkapai-kapai berenang unutk menyelamatkan dari lemas.

Begitu lah kebesaran Allah. ALLAHUAKHBAR.

218 Comments

  1. January 5, 2007 at 1:42 pm

    alhamdulillah, saya jadi tahu. karena saya yang berdomisili di daerah banten, pernah mengalami hal semacam santet yang entah apa ada yang ditanamkan pada bagian atap rumah dan di dalam tanah bagian depan pintu masuk rumah. Sebelum saya tahu bahwa ada yang menanamkan barang berupa apa (gak tahu) di sekitar rumah saya, yang saya alami badan saya terasa panas dan tidak enak makan serta sakit pada bagian perut dengan terdapat benjolan mengeras didalamnya, setelah saya cek ke dokter ditemukan penyakit usus buntu pada tubuh saya. Tetapi setelah meminta tolong pada seseorang yang orang tua saya anggap tahu dalam hal ini, ternyata sangat berbeda sekali dengan apa yang dikatakan dokter. Orang tersebut mengatakan bahwa saya mendapat kiriman orang sesuatu yang dimasukkan ke dalam perut saya dan telah bersarang sampai 5 bulan lamanya.
    Jika saya boleh bertanya, apakah tindakan orang tua saya yang panik dengan kondisi saya waktu itu diperbolehkan dari segi agama untuk meminta tolong pada orang yang dalam hal ini tahu tentang penyakit saya ? sedangkan banyak orang menyarankan untuk dirukiyah saja? Pengalaman pada teman saya yang pernah dirukiyah karena penyakit yang serupa dengan saya belum juga sembuh sampai saat ini? Jika berkenan, sebelumnya saya ucapkan banyak terima kasih atas dibacanya comment saya berikut jawabannya ke e-mail saya. Wassalamu’alaikum wr. wb.

    • anne ismail said,

      October 13, 2011 at 9:48 pm

      salam agnes. Pernah x sesiapa mengajar agnes berzikir, Pada pendapat saya cuma ayat 2 manzil yang dapat sembuhkan agnes. Kadang2 bila minta bantuan bomoh ada yang tambahkan penyakit yang ada. Apa kata selepas solat adik zikir fatihah and 4 qul lepas 2 ayat 33. Jgn berhenti zikir sampai bila2,Kalau masa ziikir terasa sakit teruskan juga, agnes akan rasa perbezaan nya.

    • amri said,

      November 20, 2011 at 1:20 am

      dirumahku trjdi smcam guna2 yaitu gondoruwo suruhan seseorang yg sk mencuri duit tujuannya biar kami hancur.untng aku baca artikel ini sehingga aku tahu membuat pagar rumah.

    • Jee said,

      March 16, 2012 at 12:53 pm

      Salam Agnes Safitri, mohon di bagi ayat yang di amal kan Agnes untuk penyakit yang Agnes hadapi dan rasa panas badan itu.
      Terima kasih.
      Jee

  2. raden said,

    February 27, 2007 at 9:56 am

    Assalamualaikum wr wb…salam sejahtera di ucapkan…semoga senantiasa berada di dalam keadaan sihat walafiat selalu hendaknya…amin ya rabbal alamin.

    Saya ingin bertanya bolehkan anda kirimkan satu amalan wirid selepas solat yang apabila kita mengamalkannya, ianya akan membuat wajah kita bertambah seri putih dan menawan…Sekian terima kasih…

    Wassalam.

    • qari said,

      May 18, 2010 at 12:41 pm

      assalamualaikum…
      setahu saya, amalan yang sering diamalkan oleh org tua2 dan dijadikan amalan selepas solat 5 waktu, iaitu sesudah selesai mmberi salam dan sebelum mengubah kaki (duduk tasyhud akhir) ialah :
      Inni Tawakkaltu “alal Hayyil Lazi La Yamutu Walam Yattakhizhu Waladan Walam Yakun Lahu SYarikun Fil Mulki Walam Yakun Lahu Waliyyun Minaz Zulli Wa Kabbirhu Takbira”…..

      dalam Quran ada tapi awalnya bermula dgn kalimah “Waqulil Hamdulillahil Lazi…..akhir (surah tak ingat)
      sekian boleh dikongsi.

    • nazrul said,

      May 9, 2012 at 2:45 pm

      qiamulai…

  3. ahmadhanish said,

    May 1, 2007 at 9:03 pm

    Assalamualaikum w.b.t. berbalik kepada ‘pagar atau pendinding rumah’ di atas saya ingin bertanya jikalau tiada kayu pokok asam jawa, apakah bahan lain yang boleh mengantikannya. waktu yang sesuai untuk melakukan kerja ini????…sekian terima kasih…

    • putih said,

      September 28, 2011 at 8:24 am

      memohon keizinan untok mengamalkan dan mengkongsikan ilmu yang bermanafaat ini

  4. yusof nahrawi said,

    May 15, 2007 at 6:33 am

    Assalamualaikum w.b.t. pada pengetahuan saya, pendinding atau pagar rumah ini elok dilakukan pada waktu matahari masih kelihatan. hari dibuatnya tidak perlu dibimbangkan. tentang hal pengganti kayu pokok asam jawa pula saya tidak begitu pasti. percayalah kepada kuasa dan lindungan Allah. Masyallah. janganlah terperanjat jikalau melihat seseorang yang berniat jahat itu tidak berani memasuki pagar kamu, malahan hanya mampu memanggil kamu dari luar pagar rumah ini. Subahanallah.

    diharap ini dapat sedikit sebanyak menjawab soalan yang dipostkan itu.

    Wassalam.

    • Jee said,

      March 16, 2012 at 12:56 pm

      Saudara Yusof Nahrawi, dari mana boleh kita dapat atau beli kayu pokok asam jawa ini ?.
      Terima kasih.

    • March 11, 2013 at 11:19 am

      assalamualaikum… saya ingin bertanya tentang saka… ibu saya pernah mewarisi saka dari orang tuanya… tetapi pernah dibuang… apakah ada kemungkinan saka yang di buang itu boleh balik semula… seandainya kembali apakah tanda-tandanya

  5. ZUL'ILMI BIN TALIBIN said,

    June 25, 2007 at 3:19 pm

    Rumah saya telah dicerobohi oleh 3 orang perompak yang bersenjatakan parang. Perompak tersebut dipercayai menggunakan pukau untuk memasuki rumah saya. Bagaimana caranya saya ingin memagar rumah saya agar tidak dicerobohi lagi.

    sekian terima kasih

    • sirron said,

      January 1, 2010 at 9:00 am

      kau buat la pagar macam pudu jail…haha mesti slmt la umah kau

    • ZUL'ILMI BIN TALIBIN said,

      May 12, 2010 at 5:34 pm

      Sila tukar nama saya kepada nama samaran Long

  6. abu zaren said,

    July 16, 2007 at 6:49 pm

    saya telah terkena buatan orang,boleh kirimkan amalan untuk memagar diri saya dan rumah saya?dan apakah barang lain yang dapat digantikan dengan kayu asam jawa?

    • qari said,

      May 18, 2010 at 12:50 pm

      salam,
      saya hanya ingin berkongsi. saya ada dengar Dr.Amran Kasimin pernah berkata, antara amalan yang sangat mudah untuk diamalkan samada untuk ‘memagar diri atau sebagainya ialah wirid setiap kali lepas solat 5 waktu’. yg mana ianya seperti yg diamalkan oleh org2 tua terdahulu. cuba amalkan dgn istiqamah. jadikan ia sebati didlm diri setiap hari. Insya Allah, kita akan bebas dr segala mara bahaya. kerana semua wirid itu adalah ayat-ayat Al-Quran semuanya.
      wallahu a’lam

  7. Ahmad Nayan said,

    July 18, 2007 at 11:19 am

    Assalamu alaikum w.b
    Izinkan saya bertanya,
    Saya tidak mendapati teras kayu asam jawa, jadi bolehkan menggunakan
    alternatif lain.?
    Wassalam

  8. waris jebat said,

    August 22, 2007 at 5:03 pm

    A’kum!
    ‘Pemagar rumah’ ini mahukan kita menanam teras kayu asam jawa. Bagaimana pula saya yg tinggal di rumah pangsa/apartment? Apa yg harus dilakukan? Tak adakah cara lain bagi melindungi rumah saya dr segala mcm sihir atau kejahatan manusia mahupun iblis?

    • qari said,

      May 18, 2010 at 12:51 pm

      bacalah ayat-ayat Al-Quran dan hidupkanlah suasana rumah dengan alunan zikir dan quran.

  9. LC GREEN said,

    November 7, 2007 at 3:54 pm

    alhamdulillah..
    sy ingin berkongsi mklmt dgn smua mengenai medium@alat utk pagar rumah.Sy ambil ilmu ini drpd ustaz sy.Mengiku ilmu yg diperturunkan, ustz sy menyarankan agar menggunakan paku 3 inci (sbyk 7btg). ttp caranya adalah berbeza dgn bacaan diatas.ttp sy rs sama shj, niatnya adalah utk memagar rumah dr berlaku sebrg kejahatan.bacaannya adalah ayat kursi(wakaf 9).ayat kursi dibacakan keatas setiap paku2 sebyk 7kali selama 7hari berturut2.ttp sblm dilakukan,indivdu yg ingin melakukannya hendaklah mengamalkan ayat kursi ini sehingga sebati dlm dirinya(disarankan baca dan amalkan ayat kursi selama 40hari,40malam)barulah khasiatnya akan terserlah.Insyaallah..dan tanda ilmu ini berkesan@kemuncak dlm memagar rumah adalah selama 7hari yg dilakukan bacaan keatas paku2 tersebut(paku digenggam dlm tapak tgn,baca ayat kursi,setelah abis baca ayat kursi tiup keatas paku yg dlm genggaman,ulang setiap paku dilakukan sbyk 7kali) paku yg berada dlm genggaman tadi terasa seolah2 bergerak2 dlm genggaman.Slps itu,insyaallah,paku2 tersebut hendaklah ditanam di empat penjuru rumah(setiap penjuru satu,lebihnya ditanam ditgh2 penjuru) secepat mgkin..

    insyaallah..

    p/s : utk makluman lanjut.sila bertanya ttg ilmu ini dgn ustaz2.

    • sueria said,

      July 15, 2011 at 11:47 pm

      ustaz mane yg cakap boleh gune paku ? memang bilangan paku same @ berbeza untuk setiap rumah…

      harap dapat memberi penerangan lebih lanjut… terima kasih

    • nazrul said,

      May 9, 2012 at 1:50 pm

      Assalamualaikum..mntk maaf kalau sy mencelah…apa yg sy blaja dan di ijazahkn oleh guru sy sama lebih kurang dgn apa yg diterangkan oleh LC Green tetapi cukup hnya sekali Al-Fatihah dan sekali Ayatul kursi…

      Tetapi sblm hndak memagar rumah seelok2nya hnya kita seorg shj yg berada di dalam rumah di masa selepas waktu Asar. kemudian, kita berdiri di tgh2 rumah. Hendak sy kongsikn sedikit ilmu Allah ni utk pelajaran kita semua…

      Langkah Pertama: bacalah Al-fatihah kepada nabi jungjungan kita nabi Muhammad SAW, kemudian diikuti Al-fatihah kepada Sheikh abdul Kadir jailani, Syda Qandias, Wali2, Muslimin dan muslimat, ibu bapa kita dan akhir sekali utk diri kita sendiri.

      Langkah kedua: Dalam keadaan berdiri di tgh2 rumah, hendaklah berkata ~Wahai penghuni rumah, dipersilakan keluar daripada rumah ini sebelum aku pagar rumah ini. Kalau tidak kamu akan terbakar~…

      Langkah Ketiga: Sama seperti yang diterangkan oleh LC Green (iaitu bermula dari kanan).

      Langkah Kelima: Sesudah memagar keempat2 penjuru dan diakhiri dgn titik tgh dimana kita berdiri td, terus angkat kedua2 tgn dgn mnyebut nama Allah berulang kali sambil makrifatkan seperti mengangkat garam2 ditabur tadi naik hingga ke langit (Memagar sehingga ke langit 7. Boleh juga sbelum mengangkat ke langit kita boleh menanam ke dlm tanah sedalam 7 lapisan bumi(makrifatkan nya).

      Langkah Keenam: setelah selsai semuanya, dalam keadaan berdiri di titik tgh rumah td angkat tgn dan berdoa kepada Allah `Ya allah Ya Tuhanku, jadikanlah rumah ini sesejuk air di dalam kolam dan bahgiakanlah kami sekeluarga dengan aman dan tiada gangguan . Amin Ya Rabbal Alamin.

      Langkah ketujuh: Buatlah solat sunat syukur…insyaallah…

      • nazrul said,

        May 9, 2012 at 1:53 pm

        Kepada Nik Said…

      • Ayob Saman said,

        September 4, 2013 at 6:51 pm

        Assalamualaikum Tuan Nazrul, Izinkan Saya Mengamalkannya.

  10. nik said,

    January 16, 2008 at 8:26 am

    assalamualaikum…
    sy ingin btny,bagaimana sekiranya sy menghuni rumah pangsapuri & mahu memagar rumah & bilik sy?apakah amalan2 yg perlu dilakukan bg mengelakkn spy pendinding tsebut tidak ‘runtuh’?utk pengetahuan tuan,rumah sy pernah di’dinding’ ttp sy khuatir ianya tlh ‘runtuh’ akibat maksiat yg pernah dilakukan oleh penghuni sblmnya.jd sy ingin mengambil inisiatif sndr dgn memagar kembali rumah tsebut ttp tidak tahu caranya.harap tuan dpt menolong sy..

  11. Nazwan said,

    March 6, 2008 at 4:56 pm

    Assalamualaikum w.b.t. berbalik kepada ‘pagar atau pendinding rumah’ di atas saya ingin bertanya jikalau tiada kayu pokok asam jawa, apakah bahan lain yang boleh mengantikannya. waktu yang sesuai untuk melakukan kerja ini????…sekian terima kasih…

    • nazrul said,

      May 9, 2012 at 2:41 pm

      Wsalam…jikalau tiada kayu pokok asam jawa saudara boleh gunakan paku 1 inci setengah…waktu yg sesuai selepas asar dan sebelum maghrib…insyallah…

  12. PakNgoh said,

    May 5, 2008 at 11:59 am

    Salam sejahtera kepada semua pembaca.Pada pengalaman saya melalui pengalaman sendiri dan di peruturunkan oleh kawan – kawan.Cara yang paling ampuh sekali, di atas rumah kita tu penghuninya mestilah selalu membaca Al- quran.BAca Surah Al ikhlas 7 kali pagi dan 7 kali petang / malam. Surah al- fatihah 7 kali.( pagi & petang ) dan amalkan dengan membaca bismillah 5 dan bismillah enam.Selepas baca tiup di tapak tangan dan sapu tubuh badan kita.Semasa sapu tu, niatkan dalam hati supaya di jaga oleh Allah diri kita dari segala kemudaratan.PAstu masa nak turun dari rumah, bacalah Bismillah tawakalAllah sehingga habis. Sekian.

  13. Azri said,

    May 28, 2008 at 10:35 am

    Assalamualaikum..
    saya ada persoalan..
    Pertama… teras kayu asam jawa tuh mcm mana rupanya? Nak cari di mana?
    kedua.. rumah saya semua bersimen.. jadi mcm mana ya.. ada alternatif lain?

    Terima Kasih

    • nazrul said,

      May 9, 2012 at 2:39 pm

      Wsalam…
      1. boleh guna paku yang telah dicampur dalam garam…(garam yg bcampur dgn paku td hendaklah dibaca …..)

      2. Rumah bersimen?mustahil tak boleh kalau guna paku. cuba dulu…insyallah.

  14. zur said,

    June 1, 2008 at 2:07 pm

    cuba amalkan ayat-ayat penting,cth :
    ayat yasin1-9
    ayat kursi 9 wakaf( 9 tempat berhenti)
    3 kul
    bismillah 6 – penawar racun
    alfatihah

  15. zulcr7 said,

    July 1, 2008 at 11:45 am

    Assalamualaikum..
    sy ingin tahu,bagaimana caranya hendak berdepan dengan orang yang mempunyai ilmu pukau dan ilmu yg berasal dari siam?? dan bagaimana cara untuk mengelak daripada terkena ilmu-ilmu tersebut??

  16. Sulfrie said,

    July 17, 2008 at 12:37 am

    Caranya senang ja,ini petua.carilah ikan puyu dan belam simpan dirumah.mudah2an trjaga drp pukau org.

    • ixora azura said,

      February 27, 2012 at 9:45 pm

      ok, ikan puyu tu dh dpt..tp ikan belam tu apa? x pnh dgr pon nama ikan tu..dh try google pun..harap dpt beri penerangan.terima kasih..

  17. firdaus said,

    July 18, 2008 at 3:27 pm

    Assalamualaikum…
    buat saudara zulcr7…
    ape2 di atas dunia yang berlaku hanya lah dengan kehendak Allah semata2 malaupun ilmu2 sihir…
    Kalau saudara ingin mengelakkan benda2 seperti itu cuba saudara amalkan Al fatihah, ayat kursi dan 3 Qul setiap kali selepas solat fardhu dan juga ketika hendak tidur…
    insyaalah akan terpelihara diri saudara…
    dan juga jangan lupa amalkan membaca isti’azah, iaitu a’uzubillahhi minasy syaithonirrojim hingga seterusnya ketika hendak masuk @ kelura dari sesuatu tempat walaupun tandas.

  18. NOR AZAM B KASAN said,

    August 1, 2008 at 3:34 pm

    ASSALAMUALIKUM
    BAGAIMANA NAK BUAT PADA ORG YANG SUKA TINDAS ORANG LAIN DAN SUKA MELAGA-LAGAKAN ORG, TAK NAK MEGAKU DIRI SALAH, MEGADU DOMBA DAN SUKA TUTUP PERIUK NASI ORG.

    • nazrul said,

      May 9, 2012 at 2:35 pm

      amalkan lah Bismillah 6…insyallah kita akan terhindar dari semua tu…

  19. firadus said,

    August 26, 2008 at 3:12 pm

    Assalamualiakum

    Buat Saudara Azam, pertama sekali mintalah pertolongan daripada Allah supaya memberikan si dia hidayah agar di bukakan hatinya melihat segala kesilapan yang telah dilakukan…

    hanya itulah cara setelah saudara Azam brusaha untuk berdakwah kepadanya agar dia menyedari segala kelakan yang telah dia lakukan selama ini..

  20. dknz said,

    September 2, 2008 at 10:48 pm

    Assalamu’alaikum
    Saya dijakarta kurang tau yang dimaksud ;
    – TERAS kayu asam jawa, apakah teras = potongan?
    – SEBELAH KANAN rumah, apakah dilihat dari luar apa dari dalam rumah?
    – apa yang dimaksud AIR YASIN?

    Terimakasih sebelumnya

  21. joe said,

    September 28, 2008 at 5:33 am

    UTK ABU ZAREN
    Boleh ikhtiar guna tahsin ilahi sebagai benteng..pendinding

    “aku berlindung dengan kalimah lailahaillallah muhammadur rasulullah”
    kemudian tiupkan ke kanan..bayangkan kalimah syahadah menjadi benteng di sebelah kanan..

    buat yang sama bagi arah kiri depan belakang atas bawah…

    kemudian yang terakhir….baca dan telan nafas atau boleh dengan air liur..
    kemudian bayangkan segala kejahatan keluar dari badan…

    “wallahualam”

    • Yan said,

      April 14, 2011 at 3:43 am

      minta izin utk turut mengamalkan kalau tak keberatan..

  22. joe said,

    October 8, 2008 at 11:07 pm

    NOR AZAM B KASAN said,

    August 1, 2008 at 3:34 pm

    ASSALAMUALIKUM
    BAGAIMANA NAK BUAT PADA ORG YANG SUKA TINDAS ORANG LAIN DAN SUKA MELAGA-LAGAKAN ORG, TAK NAK MEGAKU DIRI SALAH, MEGADU DOMBA DAN SUKA TUTUP PERIUK NASI ORG

    cara plg efektif ..
    panggil orang ramai-ramai lepas tu…sound ..xpun nasihat elok-elok…
    mmg terbukti berkesan..aku dah byk kali pakai cara ni..

  23. hamidi said,

    December 5, 2008 at 8:47 pm

    bagaimana hendak mencucuk teras kayu pada rumah teres? apakah ada alternatif lain selain kayu asam jawa?

  24. ramlan ramli said,

    January 19, 2009 at 4:40 pm

    Salam…. saya ingin kongsi pengalaman saya sebagai saorang pelaut

    1. Buatkan latihan nafas ” lailla ha illowloh ” …tarik.( kira 5 X ) …tahan ( 5 X ) dan lepas ( kira 5 X ) …buatkan selama tujuh hari …ini adalah untuk memperkutakan inner energi kita …total duration at least for 15 minutes
    2. Duduk kan diri anda di tengah rumah ….tahan nafas dan tegang kan perut anda baca ayat kursi dan niat sebelah kanan ada dinding yang tinggi …then kiri …then …depan ….then belakang …then atas …then bawah dan akhir sekali ……dengan tahan nafas baca ayat kursi ..niat sekeliling kita .

    2. Do’a kehadrat allah swt ….. mohon perlindungan untuk kita dan keluarga kita dari yang dzahir dan bathin dan maksud jahat …semata mata kerna allah swt .

    3. Konsep ini boleh kita gunakan untuk kenderaan kita ..mohon allah mengalihkan pandangan orang yang niat jahat ….

    Insyallah boleh dicuba …..kerana saya yakin dan alhamdulilah merantau seluruh dunia ..allah kabul….and if perlu energi …hubungi saya..wasalam

    • rasahuddin bin jaafar said,

      May 30, 2010 at 10:40 am

      salam.saudara ramlan,sebagaimana yang saudara komen tadi tu,saya nak mintak pandangan berhubung dengan energy,saya kekurang energy utk berdepan dengan sihir tuju-2 yang di kena kan ke atas keluarga saya.salah sorang dari ahli keluarga saya telah meniggal dunia disebabkan sihir ini,adakah saudara mempunyai saranan atau doa atau petua utk menghadapinya,harap dapat menbantu secepat yang mungkin.
      terima kasih.

      • April 17, 2014 at 6:56 pm

        Saya cuma Hamba Allah jikalau mahu tahu tentang ilmu mengajar tukang sihir,Hubunngi sahaja saya di email saya di mylife1975@ymail.com.Setiap penyakit semengnya kifarah namun sihir harus hancur dan pelaku sihir harus menerima padahnya.

    • sobree mat noh said,

      December 2, 2010 at 10:40 am

      Boleh tuan terangkan secara lebih lanjut tentang inner power yg tuan sebutkan semoga apa jua ilmu yg baik dapat dikingsi dan dimanafaatkan insyaAllah.

      Terima kseh

    • nazrul said,

      May 9, 2012 at 2:54 pm

      Latihan nafas 2 sy sering amalkn sblm ni…

      • Zeck said,

        September 6, 2013 at 9:35 pm

        Mohon diamal… :)

    • Zeck said,

      September 6, 2013 at 9:37 pm

      Mohon diamal… :)

  25. MAMAT said,

    May 16, 2009 at 3:40 am

    NAMPAKNYA CIK RAMLAN KITA GUNA JURUSKAN?

  26. miTTuTz said,

    June 4, 2009 at 9:51 pm

    saya ingin bertanya kepada tuan yang empunya ilmu….bagaimanakah cara saya ingin untuk menanam kayu asam jawa tersebut sekiranya rumah berbentuk flat atau pangsapuri yang bertingkat-tingkat.jika kita tinggal di tingkat 2 dan keatas…maksud saya untuk memasukan kayu asam jawa ke dalam konkrit…apa cara lain untuk memagar rumah yang bertingkat-tingkat? bagi petuah sikit….

  27. Dadul said,

    June 12, 2009 at 2:58 pm

    Saya mohon pedoman dan bantuan, kedah yang sama di atas (ayat kursi + yasin ayat 1 – 9) digunakan untuk pagar kebun, pagar reban Ayam atau reban kambing. Saya ada masalah kerana kadangkala monyet/anjing/khinzir menyerang ternakan dan pokok tanaman secara kecil-kecilan di belakang rumah. Mohon juga jika dapat amalan tanpa perlu menanam dan menabur garam atau kayu asam jawa untuk elakkan semua atau pagar.

    • Mohd Husaini said,

      October 4, 2011 at 1:21 am

      mohon izin mengambil ilmu ilmu yg ada diatas lebih2 lg ibnu Mohamad said terima kasih semuanya…semoga allah swt merahmati kamu semua…insyaallah

  28. MAMAT said,

    June 20, 2009 at 4:49 am

    assalaamualaikum…
    kalau saya berniaga kedai runcit.bolehkah kaedah ini digunakan untuk memagar kedai agar tidak dicerobohi oleh penyamun2. terlalu banyak kes kecurian berlaku di kedai saya.buntu saya dibuatnya. boleh tak tuan sheikh berikan saya amalan2 yang boleh diamalkan untuk mengelakkan kecurian di dalam kedai saya.wassalam.

  29. dodik said,

    August 15, 2009 at 12:46 pm

    banyak pandangan baru yang berkesan bagi saya

  30. MD said,

    September 2, 2009 at 4:18 pm

    Salam Sejahtera,

    Rumah saya selalu di masukki jin / sihir yang mencuri wang serta barang kemas keluarga saya…telah bermacam amalan serta cara memagar rumah..tetapi masih ada kecurian. Juga telah mendapatkan ramai paranormal atau tokang obat…masih sama aja..massalah saya jika dipraktikkan di atas..payah saya mau mendapatkan kayu tersebut dan lantai kawasan rumah merata di semen….Tkasih.

  31. arif said,

    September 28, 2009 at 12:28 pm

    saya x berapa faham lah dengan ayat ligkungi kat peranggan second last tu.. camner nak buat nyew

  32. tok aji said,

    September 30, 2009 at 4:07 pm

    salam…

    seeloknya azan dulu dalam rumah sebelum dibuat pagar, supaya benda halus tu tak terperangkap kat dalam pagar tak leh keluar, nanti jenuh jugak penghuni rumah tu dibuatnya…

    tak kira apa teknik pagarnya, atleast baca ayat kursi sekali sehari niat mantapkan pagar rumah…pagar pun kena maintain jugak…

    -tok aji-

  33. Mohd Nadzir said,

    November 3, 2009 at 6:13 am

    Ada tak hadis yang boleh mengkukuhkan/mensahkan lagi amalan ini? Pernahkah Rasulullah mengamalkannya? Kalau ada sila bentangkan.
    Terima Kasih

  34. Ask Sirin said,

    January 14, 2010 at 2:43 pm

    Salam semua…

    Kaedah memagar rumah seperti ini, amat berkesan. Sebab saya sendiri memagar rumah orang dengan kaedah ini.

    tetapi untuk rumah, apartment, flat, atau yang tiada tanah, kaedah menggunakan batu sebanyak 4 ketul boleh dilakukan.

    Batu2 tersebut hendaklah diambil di air terjun yang kedalamnya melepasi paras si pengambil. Batu2 tersebut, hanya diambil sebanyak 1x selaman sahaja pada masa2 tertentu.

    Pagar kaedah ini lebih ringkas kerana batu2 tersebut boleh diletakkan/ ditanam di sudut rumah / dalam pasu bunga.

    Ayat2 yang dibaca ketika mengambil batu di air terjun dan meletakkan batu tersebut di tempat yang dipagar ialah,

    -istigfar 3x
    -syahadat 1x
    -solawat 3x
    -fatihah 7x
    -al-ikhlas 7x
    dan ditutup dengan solawat 7 x

    • umairah zulkifli said,

      August 9, 2014 at 12:26 pm

      klau rumah tamn pulk mcm mana pulk cerita dyee???

  35. nana said,

    January 19, 2010 at 10:35 am

    kalau kita pagar rumah dgn cara ini bagimanakah dengan rezeki kita nak masuk jodoh anak anak kita yg tinggal dalam rumah tu takut orang tak nampak kang…..kalau kita pakai pagar konkr????

  36. hambaAllah said,

    February 2, 2010 at 10:57 am

    nana, anda perlu faham maksud dan tujuan”pemagar rumah”

    • nazrul said,

      May 9, 2012 at 2:56 pm

      nana tu faham ke buat2 tak faham?ataupun melawak je.?

  37. Ujey said,

    February 17, 2010 at 11:34 am

    salam…
    Bolehkah sesiapa amalkan pendinding rumah ini tanpa mendapatkan kebenaran dari guru mursid?

  38. adi said,

    February 18, 2010 at 12:50 pm

    kpd saudra di seberang..teras dlm bahasa indon nya disbut tersak..dan amalan ini amat mujarab sesangat satu lg kaedah mudah untk pagar barang macm rumah ke,motor ke,rebanke apa lg ialah dngan
    ,,,bca surah alfatihah…1x
    ,,,surah anNas….3x
    …selawat niat nk pagar..(hajat)
    kat air pastu renjis kat skeliling bende yng nk di pagar.. klau ringan mnjadi berat kalau kecil mnjadi besar nampaknya..insyALLAH..

  39. azian said said,

    February 24, 2010 at 4:33 pm

    assalamualaikum…nak tanye gak,klu nk buat pendinding utk rmh flat camner?

  40. hambaAllah said,

    March 3, 2010 at 10:05 am

    ana punya pendapat dari bacaan dan ustaz2 yg ajar : amalkanlah ayat 33..setiap selepas solat magrib dan subuh…selebihnya kita bertawakkal kpd Allah. Ayat 33 ini ada sokongan dlm hadis. Apakah itu ayat 33? anta semua ikhtiar cari ya.. dalam enternet pun ada. Insya-Allah : yg baik kita kongsi bersama yg penting tak bercanngah dgn hukum hakam Islam. Wallahualam

  41. art said,

    April 12, 2010 at 9:48 am

    Assalamualaikum..

    Saya baru pindah dlm 5 bulan. 3 orang jiran dihadapan rumah saya telah nampak 1 lembaga putih bertenggek di atas bumbung rumah saya, dah 3-4 kali ditempat yang sama. Biasanya pukul 2am-5am. Rumah saya teres 2 tingkat,bagaimana cara yang seelok-eloknya untuk “pagar rumah” saya.

    • cikgu salmah said,

      September 3, 2010 at 10:51 am

      alhamdulillah,

      saya rasa tak perlu lg tuan nk buat pagar sbb rumah tuan dh ada khadam yg sukarela nk jaga rumah tuan.

      sekurang2nya orang yg berniat jahat untuk merompak atau sbagainye tak jadi teruskan niatnya disebabkan “segan” dengan lembaga yg berada di atas bumbung rumah tuan.

      yang penting dia tak kacau tuan rumah dan keluarga sudahla ye :)

      • Zai Z said,

        May 28, 2011 at 7:55 pm

        Biarlah berpada klu berbicara jgn smp terkeluar kebongkaan takut2 tekena pd diri sendiri baru tahu tinggi rendahnya langit

  42. azeem said,

    April 29, 2010 at 10:31 am

    assalamualaikum..boleh sesiapa terangkan kpd saya bagaimana cara mengamal ayat 9,apakah wirid2 yang diamal dan pakah ayat 40 kaf?

  43. zul said,

    May 4, 2010 at 2:47 pm

    encik- izin saya mengambil petua-petua atau amalan ok

  44. zul said,

    May 4, 2010 at 2:47 pm

    encik2- izin saya mengambil petua-petua atau amalan ok

  45. abangman said,

    May 4, 2010 at 3:37 pm

    Tiada kah ada unsur2 jin dalam cara ini..(memagar rumah) bukan apa takut kalau2 ada jin susah lah nanti..banyak ganguan2 pula.

  46. matklang said,

    May 6, 2010 at 9:52 am

    mintak izin ambil petua2.trimakasih.

  47. bOY said,

    June 3, 2010 at 4:12 am

    mintak izin ambil petua2 diatas.

  48. Sabahan said,

    June 6, 2010 at 1:59 am

    assalamualaikum..mohon izin ambil ilmu2 diatas.

  49. salmah said,

    June 8, 2010 at 10:56 am

    Assalamualaikum…. Saya mohon izin mengambil ilmu dan petua di atas dan menyampaikannya kepada teman2 dan saudara Islam yang lain, terima kasih.

  50. ummie said,

    June 14, 2010 at 1:59 am

    assalamualaikum..saya ingin meminta izin untuk mengamal kan ilmu dan petua untuk kegunaan sendiri & anak2 serta saudara dan teman2.harap halal kan dunia dan akhirat,terima kasih,

  51. eloelo said,

    June 17, 2010 at 2:33 pm

    ni tak yah berguru ker?

  52. hamba allah said,

    June 30, 2010 at 9:16 am

    saya mempunyai kedai makan dan ingin memagar kedai tersebut.masalahnya,saya kedai tersebut berderet dan tidak mempunyai tanah atau pasu untuk menanam alat2…jadi bagaimanakah cara yang termudah untuk amalkan cara tersebut.terima kasih…

  53. ZAID AHMAD said,

    July 10, 2010 at 12:04 am

    assalamualaikum..saya ingin meminta izin untuk mengamal kan ilmu dan petua untuk kegunaan sendiri & anak2 serta saudara dan teman2.harap halal kan dunia dan akhirat,terima kasih,

  54. zalie said,

    July 14, 2010 at 11:33 pm

    assalamualaikum…mohon kizinan tuan untuk saya mengambil dan amalkan segala petua dan ilmu diatuk untuk diri, keluarga dn sahaabat2…

  55. MiOr MuHaMmAd said,

    July 18, 2010 at 10:37 pm

    Assalamualaikum wb. Terima kasih kepada semua yang memberikan ilmu pendinding dan pagar rumah. Saya juga ingin berkongsi ilmu untuk memagar rumah. Caranya:

    Cuba cari orang yang mempunyai Tenaga Dalam Ilahi (Tendai), minta tolong diorang alirkan energi ke garam kasar untuk diniatkan sebagai pagar/pendiding rumah. Kemudian garam kasar tersebut dicampurkan air. lalu air tersebut direnjiskan mengelilingi rumah ikut arah kanan sehingga lengkap satu putaran. InsyaAllah.

  56. keyla said,

    August 5, 2010 at 3:20 pm

    assalamualaikum w.b.t…

    saya nk berkongsi dengan semua.. Baru2 ni, ibu saya telah di’ganggu’.. Dia bermimpi didatangi ular, kala jengking dll.. Sehingga dia sakit dan seluruh tubuh menjadi sejuk dan mengeletar.. Ikhtiar ayah saya:

    1) buat sembahyang hajat 2 rakaat (pelindung diri dan keluarga-minta dijauhkan gangguan2 tersebut..)

    2) sediakan air (mineral/zam2) – 3 botol besar

    3) baca:
    – selawat – 3x
    – al fatihah – 1x
    – ayat kursi – wakaf 9 – 1x
    – surah yasin – 3 x (ulang)
    – surah sulaiman (mula – habis)

    4) air tadi dibuat mandi. Waktu Asar sebelum Maghrib. Caranya:
    – air satu baldi
    – limau nipis (1 biji) diperah sambil dibaca selawat (3x), al fatihah (1x) dan niat

    5) air tadi juga digunakan untuk ‘spray’ dlm rumah.. (pagar rumah)
    Sblm spray dlm rumah, azan 3x…
    (Buka segala tingkap,laci, pintu,almari dan tempat tertutup)
    Lebih elok buat pada pukul 6.30 ptg..

    – mula dari sebelah kanan rumah ( spray dari atas ke bawah). Sambil baca ayat Kursi (ayat kursi tadi diulang2 bacaannya sambil spray)
    – spray dari kanan tadi hingga ke kanan tadi semula (tutup pagar)
    – buat 3 hari berturut-turut.

    Alhamdulillah..,lepas mandi air tu, ‘sejuk’ di badan ibu saya beransur hilang dan dia terus sihat..Tiada lagi gangguan kt rumah saya..Kalau ada pun, hanya bunyi2an di luar rumah.. ‘BENDA’ tu tk boleh masuk dalam rumah lagi..

    Amalan ibu saya, BISMILLAHILLAZI LA..YADURRU MAASMIHI.. SHAI UN FIL ARDHI.. WALA FISSAMA.. E.. WAHUWASSAMIUL ALIM…
    (dibaca 7X lepas sembahyang Subuh)… INSYAALLAH…

    • Ayob Saman said,

      September 4, 2013 at 6:48 pm

      Salam Tuan Izinkan saya untuk beramal dengannya

  57. ami melewar said,

    September 26, 2010 at 9:17 pm

    assalamualaikum….
    saya nak memohon kizinan tuan untuk saya mengambil dan amalkan segala petua dan ilmu untuk diri, keluarga dn sahabat2…

  58. ahmad said,

    October 3, 2010 at 4:18 pm

    assalamualaikum..saya tertarik untuk amalkn segala ilmu dan petua yg tuan2 ajarkn dalam ni,jadi saya minta izin dari tuan2 untuk saya amalkn ilmu dan petua tu semua untuk diri dan untuk keluarga dan sapa2 yg mermerlukn ilmu ni.harap halal dunia akhirat…

  59. ahmad said,

    October 3, 2010 at 4:37 pm

    1. Buatkan latihan nafas ” lailla ha illowloh ” …tarik.( kira 5 X ) …tahan ( 5 X ) dan lepas ( kira 5 X ) …buatkan selama tujuh hari …ini adalah untuk memperkutakan inner energi kita …total duration at least for 15 minutes
    2. Duduk kan diri anda di tengah rumah ….tahan nafas dan tegang kan perut anda baca ayat kursi dan niat sebelah kanan ada dinding yang tinggi …then kiri …then …depan ….then belakang …then atas …then bawah dan akhir sekali ……dengan tahan nafas baca ayat kursi ..niat sekeliling kita .

    2. Do’a kehadrat allah swt ….. mohon perlindungan untuk kita dan keluarga kita dari yang dzahir dan bathin dan maksud jahat …semata mata kerna allah swt .

    3. Konsep ini boleh kita gunakan untuk kenderaan kita ..mohon allah mengalihkan pandangan orang yang niat jahat ….

    Insyallah boleh dicuba …..kerana saya yakin dan alhamdulilah merantau seluruh dunia ..allah kabul….and if perlu energi …hubungi saya..wasalam
    Reply (assalamualikum…pd yg tuan asal amalan ni, blh trs amalkn atau kne byr? maksudnya mcm mintak izin tuan. sila balas,tima kasih

    • siti fairuz said,

      November 16, 2011 at 7:33 pm

      assalamualaikum. mohon izin.. sy ingin mengambil ini sebagai amalan..

    • JUHILI said,

      September 25, 2013 at 9:14 pm

      SALAM. SAYA JUHILI, MOHON IZIN UNTUK MENGAMALKAN AMALAN INI

  60. Pg Hamzah said,

    October 27, 2010 at 11:06 pm

    assalamualaikum..saya ingin mohon izin untuk mengamal kan ilmu dan petua yang saya fikirkan berguna dan bermanfaat untuk kegunaan sendiri dan perkara berkebajikan.harap halal kan dunia dan akhirat,terima kasih,

  61. mat noor said,

    October 31, 2010 at 9:25 am

    Assalamualaikum Tuan.
    Mohon diizin kanutuk mengmmalkan untuk kebikan tempt ket\rja saya dari pencerobohan mlam

  62. Noor said,

    November 1, 2010 at 1:33 pm

    assalamualaikum..saya ingin meminta izin untuk mengamal kan ilmu dan petua untuk kegunaan sendiri & anak2 serta saudara dan teman2.harap halal kan dunia dan akhirat,terima kasih

  63. November 11, 2010 at 6:40 am

    jikalau nana mahu ketahui maksud pagar rumah.. saya di sini sudi beri tahu pada nana. yg saya ketahuilah,maksud hanya pelindung rumah,lebih afdal. supaya jangan masih ada lagi yg keliru. sbb kita sendiri pun mohon di lindungi terhadap ALLAH s.w.t,kalau di izini. insya-ALLAH.. berkatlah apa yg kita mohon itu. kerana kita gunakan surah2 ALLAH s.w.t jua.. jadi apa yg saya ketahui,itu saje saya huraikan. WA-SALAM

  64. Idris Buntami said,

    December 4, 2010 at 4:57 pm

    Kalau nk pagar rumah dgn ilmu pendinding,pagarlah dgn ayat kursi,3 kul,Yasin,Doa2 dari hadith nabi seperti doa Abi dzar R.H. dan byk lagi.Pagar dan yakin dgn keberkatannya insyaAllah powerRagers.x payah pikir cari pagar yg susah2,sama je fungsinya…Yg penting,YAKIN dgn kelebihan Ayat Allah,semua akan menjadik…

  65. fazli said,

    December 5, 2010 at 4:34 am

    salam.mohon keizinan untuk ambil ilmu spt di atas

  66. rieyzal said,

    December 12, 2010 at 9:57 pm

    as’kum..minta izin untuk amalkan ilmu spt di atas

  67. pietkamaguchi said,

    December 15, 2010 at 6:42 pm

    terima kasih kerana berkongsi ilmu memagar rumah ini…cuma teras kayu pokok asam jawa itu yg sedikit masalah…walaubagaimanapun, jasa anda amat dikenang

  68. amri sulaiman said,

    January 17, 2011 at 10:44 pm

    assalamualaikum tuan,minta izin untuk mengamalkan ilmu yang di ajar.halalkan dunia dan akhirat…terima kasih tuan

  69. January 21, 2011 at 4:05 pm

    [...] 2) Pagar atau pendiding rumah [...]

  70. dzreen said,

    January 21, 2011 at 4:23 pm

    Sagat berguna…. saya ada letak link ke blog ni dari blog saya… mohon restu

  71. ibnu Mohamad said,

    February 18, 2011 at 12:53 pm

    As’salam semua saudara-saudaraku, saya ingin berkongsi ilmu milik Allah swt ini untuk diamalkan semua di dalam memagar diri (dari sihir atau ilmu hitam) dan memagar rumah (dari pukau dan pecah-masuk). Di antara amalannya ialah :
    1.Jaga solat 5 waktu (solat bkn kerana nak pagar rumah tetapi kerana kita adalah hamba Allah swt.)
    2.Lakukan amalan pagar diri pada hari selasa (selepas waktu solat maghrib) dan pagar rumah pada hari Jumaat (selepas solat maghrib).
    3.Selepas solat maghrib (berjamaah di masjid atau sendiri di rumah) lakukan Solat Hajat (2 rakaat – mohon pada Allah swt dan nyatakan dalam doa “Ya Allah Ya Tuhanku, jadikanlah usahaku yang sedikit ini sebagai asbab dan kupohon perlindungan-Mu Ya Allah dari ……niat apa yang dihajati….) Untuk pagar rumah anda perlu melaungkan azan dahulu di dalam rumah anda.
    4.Duduk seperti dalam tahiyat awal di atas tikar sejadah (menghadap kiblat) bayangkan tembok / dinding besar menutupi rumah anda bahagian depan (jika pagar rumah) menutupi diri anda bahagian depan (jika pagar diri) baca ayatul kursy sambil menahan nafas dengan 9 wakaf (9 tempat berhenti).
    5.Kemudian bayangkan tembok besar / dinding sebelah kanan anda (jika pagar diri) dan sebelah kanan rumah (jika pagar rumah) ulangi baca ayat kursy sambil menahan nafas (dengan 9 wakaf).
    6.Lakukan seterusnya dengan membayangkan tembok / dinding sebelah belakang, sebelah kiri, sebelah atas dan sebelah bawah hinggakan bayangan anda itu seperti anda berada di dalam kotak yg besar menutupi rumah atau diri anda. Lakukan amalan yg sama membaca ayat kursy secara menahan nafas dgn 9 wakaf.
    7.Selesai semuanya berdoalah kepada Allah swt memohon perlindungan Allah dari sebarang kejadian buruk.

    Cara membuka kunci (jika ada yg terperangkap di dalam rmh anda ketika hendak mencuri / merompak dengan izin Allah swt.).Kebiasaanya mereka yg berniat jahat akan terlihat air laut atau hutan dan tercari-cari jalan keluar dengan izin Allah swt. Maka caranya ialah :

    1.Duduk bersila menghadap mereka. Salawat ke atas Nabi saw (7x) lalu tepuk peha kanan sekali. Dengan izin Allah swt mereka akan tersedar.
    2.Jangan pukul atau marah mereka tetapi sebaliknya jamulah mereka makan atau sekurangnya bagi mereka minum air dari bahan di rumah anda.
    3.Nasihat mereka jangan ulangi lagi perbuatan buruk ini dan sedekahkan kepada mereka wang ringgit ikut keikhlasan hati anda.
    4.Setelah segalanya selesai lakukan Solat Sunat Syukur (2 rakaat).

    Wallahua’lam.

    • azizmy84 said,

      October 30, 2011 at 12:50 pm

      minta izin utk mengamalkan dan menyampaikan kpd kawan2….tq

    • zulnilai said,

      November 21, 2011 at 12:13 am

      sy ingin minta izin dr ibnu muhammad said untuk amalkan doa pendinding rumah semoga dihalalkan

    • anymos said,

      February 3, 2012 at 2:19 am

      minta izin untuk diamalkan..syukran…..

    • zamree said,

      March 6, 2012 at 8:54 pm

      minta izin…..untuk amal ikhtiar ini….

    • amaluddin said,

      January 3, 2013 at 9:55 pm

      Minta keizinan tuan untuk diamalkan.

    • Rahimie Bin Ishak said,

      March 22, 2013 at 2:57 pm

      Salam…mohon izin tuan utk mengambil, mengamal & menyebarkannya ilmu ini…terima kasih.

  72. zarie said,

    March 23, 2011 at 12:49 pm

    assalamualaikum
    mintak izin dan halal amalkan ilmu2 yang anda semua berikan untuk saya amalkan
    terima kasih

  73. effa said,

    April 1, 2011 at 11:09 pm

    kalau takde kayu asam jawa boleh digunakan kayu lain ke?

    betul-betul berkesan ke sebab pekerja saya curi sayur kat kebun saya,tolong le kalau ada usaha nak mengatasi masalah ini,boleh saya usahakan,sebab dah rugi banyak dah,hutang pun banyak tapi hasil kena curi pekerja sendiri.

  74. Yan said,

    April 14, 2011 at 2:21 am

    saya minta izin utk amalkan mana-mana ilmu yang dishare disini dgn tuan-tuannya… kalau tiada yang membantah, saya harap halallah dunia akhirat saya ambil sedikit berkat ilmunya. terima kasih

  75. farah said,

    April 19, 2011 at 1:09 pm

    assalamualaikum…saya minta izin copy untuk salinan saya ye..

  76. Lela said,

    April 28, 2011 at 10:51 am

    Saya punyai pekebun yang bermasalah.. dia minta semua bahan & peralatan, serta kemudahan peribadi tapi buat kerja tak mahu, melawan cakap dan sebagainya. Dia pergi kerja tempat lain, dulu saya tak berani kata sbb takut menuduh tp pernah sudah beberapa kali kedapatan dia buat hal yang sama (time saya buat spot check) . Saya tidak kisah sekiranya kerja kat kebun dah selesai tapi kebun semak saja..padahal kebun tak luas mana pun.. racun itu ini minta tapi hasil tiada. Dia ambil kelapa & sawit jual ngan org lain, hasil dia ambil. Pekerja ni diberi gaji bulan + komisyen hasil kebun.
    Saya harap tuan/pn dapatlah… bg nasihat dgn saya, apa yg perlu saya lakukan.

    Untuk makluman, saya ada ternak angsa & itik skit2 tu pasal tak berani kosongkan kebun (buang pekerja ni), kesian… ternakan saya ni. Lagipun d kawasan kampung tempat kebun saya ni memang terkenal dgn aktiviti pencuri & perompaknya.

    Terimah kasih banyak pada yang sudi berikan pendapat…

    Saya juga mohon izin untuk copy & paste ilmu yang dikongsikan oleh tuan/ puan seperti di atas untuk dijadikan panduan & amalan saya.. terima kasih sekali lagi.

  77. Lela said,

    April 28, 2011 at 10:52 am

    Saya punyai pekerja kebun yang bermasalah.. dia minta semua bahan & peralatan, serta kemudahan peribadi tapi buat kerja tak mahu, melawan cakap dan sebagainya. Dia pergi kerja tempat lain, dulu saya tak berani kata sbb takut menuduh tp pernah sudah beberapa kali kedapatan dia buat hal yang sama (time saya buat spot check) . Saya tidak kisah sekiranya kerja kat kebun dah selesai tapi kebun semak saja..padahal kebun tak luas mana pun.. racun itu ini minta tapi hasil tiada. Dia ambil kelapa & sawit jual ngan org lain, hasil dia ambil. Pekerja ni diberi gaji bulan + komisyen hasil kebun.
    Saya harap tuan/pn dapatlah… bg nasihat dgn saya, apa yg perlu saya lakukan.

    Untuk makluman, saya ada ternak angsa & itik skit2 tu pasal tak berani kosongkan kebun (buang pekerja ni), kesian… ternakan saya ni. Lagipun d kawasan kampung tempat kebun saya ni memang terkenal dgn aktiviti pencuri & perompaknya.

    Terimah kasih banyak pada yang sudi berikan pendapat…

    Saya juga mohon izin untuk copy & paste ilmu yang dikongsikan oleh tuan/ puan seperti di atas untuk dijadikan panduan & amalan saya.. terima kasih sekali lagi.

  78. jay said,

    May 13, 2011 at 12:15 pm

    mohon minta izin kongsi ilmu

  79. mohd said,

    May 18, 2011 at 12:05 pm

    SYIRIK BENDA NI…

  80. tok dagang said,

    May 20, 2011 at 11:49 pm

    ilmu utk di kongsi bersama….amalkan dahulu ya hayyun.ya qayum la yamut
    tahan nafas masa beramal…sampai 313 x paling sedekit…sampai 40 hari…jadikan ianya sebati dgn diri….bila nak gunakanya…baca 3 x niat dlm hati apa2 hjt…kalau nk pagar rumah pn makrifat dulu,baca dan doa

  81. halim said,

    May 21, 2011 at 3:47 pm

    assalamualaikum…mohon kizinan tuan untuk saya mengambil dan amalkan segala petua dan ilmu diatuk untuk diri, keluarga dn sahaabat2…

  82. Amir said,

    May 30, 2011 at 4:05 pm

    Mohon izin mencedok sedikit ilmu dari sini.

  83. syed hadi alhabsyi said,

    June 2, 2011 at 10:57 am

    Salam Alaik..

    Amalkan bacaan Rathib Al-Attas ataupun Rathib Al-Haddad, ini semua zikir2 nabawiy (yg dibaca nabi) baik utk pendinding rumah, diri, membina jiwa agar sentiasa ingat pada Allah. kita sepatutnya tahu, Allah yang menjadikan kita, maka kepada Allah lah kita patut minta bantuan, banyak lagi amalan2 yang baik untuk memagar rumah dan diri, contohnya seperti di atas, hizb bahar, hizb nawawi, dan banyak lagi, mahu rumah sentiasa berseri banyakkan berzikir dan baca alquran, dendangkan bacaan memuji nabi, seperti bacaan maulid diba’e, maulid alhabsyi, insyaallah rumah kita berseri. ini semua amalan para imam2 besar Islam, para wali2 Allah, bukan guru sesat. Buat apa kita ambil amalan yang kita tidak tahu sanad ilmunya, Rathib, hizb dan maulid yang saya tulis di atas tadi semuanya bersanadkan terus kepada Rasullullah SAW. Dah tentu x salah disisi Allah. Amalkan Zikir Asmaulhusna agar diri kita akan Allah pinjamkan dengan SIRRnya Asmaulhusna. kan lebih bagus.
    Perlu kita tahu, orang membuat santau, tuju2 guna “Bismillah” dia pun minta izin Allah walaupun untuk kejahatan, tapi kalau kita buat untuk kebaikkan lagi Allah suka.. yang penting, Assolah…solat penting, zikrullah, qiraatil Quran, berbaik sangka pada Allah dan sesama Islam. InsyaAllah, Allah akan berikan peraturan hidup yang baik.
    “Jagalah Hubungan Dengan Allah Dan Hubungan Dengan Manusia”

    Wallahualam.

  84. rymshah said,

    June 5, 2011 at 1:05 am

    Semoga apa jua petua yang berlandaskan ayat yat al-quraan ni akan lebih berkesan untuk semua, dan saya minta izin untuk mengamalkan petu petua tersebut untuk diri dan keluarga semoga dihalalkan dunia dan akhirat …………….Thank you ALLAH

  85. shariena said,

    June 8, 2011 at 10:21 am

    alhamdulillah..saya akan cuba amalkan untuk diri dan pelindung rumah.. moga halalkan ilmu yang diberikan… terima kasih.

  86. hamba Allah said,

    June 11, 2011 at 6:00 pm

    assalam..
    sy nk kongsi amalan ini. insyallah berkesan dendan izin Allah.Syaratnya kita kena yakin pada Allah dan sentiasa jg solat.
    sekiranya nk keluar rumah, bacalah ayat keempat surah al-fatihah 3x.tepuk atau usap pintu rumah kita dengan penuh yakin bahawa Allah akan memberi perlindungan sesuai dengan maksud ayat ‘ hanya kepada Engkau aku sembah dan kepada Engkau aku memohon pertolongan’.
    segala yg baik dtg drpd Allah, yg buruk dtg drpd saya sendiri. wassalam.

  87. masliza said,

    June 11, 2011 at 9:36 pm

    assalamualaikum wbt…..saya bru thu mngenai khasiat dari teras pokok ini…sekarang saya amat memerlukan teras pokok ini untuk memagari rumah saya..kerana ibu saya sakit teruk kerana dikhianati saudara sndiri..saya tidak thu di mana harus saya mencari teras pokok ini..saya pohon jasa baik saudara2 sekalian untuk mmbantu saya..semoga ALLAH TAALA…membalas jasa baik kalian..saya benar2 bermohon..syukran

    • Lancang samudera said,

      September 19, 2012 at 3:31 am

      saya ada membekalkan kayu2 teras untuk tunjuan di manfaatkan dengan izin allah.termasuk teras asam jawa atau galih assam dlm bahasa indo.boleh hubungi saya di fb lancang samudera atau samosa_pakora@yahoo.com.tq

  88. tidus said,

    July 9, 2011 at 1:20 am

    Salam…

    Mohon Ilmu yang diberikan ini saya gunakan diri, keluarga dan kawan2

  89. adiputere said,

    August 14, 2011 at 5:17 am

    Salam…

    Saya juga mohon Ilmu yang diberikan ini saya gunakan diri, keluarga dan kawan2.
    Mmg tahu orang yg share ni nak share tapi nak mintak izin juga.

  90. RIJAL said,

    August 30, 2011 at 4:00 pm

    Assalamualaikum w.b.t. berbalik kepada ‘pagar atau pendinding rumah’ di atas saya ingin bertanya jikalau tiada kayu pokok asam jawa, apakah bahan lain yang boleh mengantikannya. waktu yang sesuai untuk melakukan kerja ini????…sekian terima kasih…

  91. Mohamad Azlin Katan said,

    September 5, 2011 at 3:12 am

    salam, ilmu berguna untuk semua.. semoga allah beri keredhaan hidup didunia dan akhirat.. Kepada yang mengetahui… mohon diizinkan saya mengambil dan menggunakan ilmu ini.. Insyaallah…

  92. September 8, 2011 at 4:27 pm

    Assalamualaikum…

    Saya baru menyewa di rumah teres yang di duduki oleh org cina sebelum ni…satu hari,rakan saya memberitahu bahawa rumah tersebut ade seekor penunggu yang menjaga rumah tersebut yg dahulunya dijaga oleh owner cina sebelum ni,,,,rakan saya telah memagar rumah tersebut dgn menggunakan garam dan lada hitam….ape yg saya bimbangkan adalah..

    1) adakah penunggu tersebut akan terus menunggu disitu wpun di luar rumah..
    2) mungkinkah ade gangguan dari penunggu tersebut yg akn menganggu saya
    kerana marah dgn tindakan saya meminta rakan saya memagar rumah tersebut??..
    3) bagaimanakah cara mudah untuk saya memagar rumah?….

    harap sahabat2 dapat memberi saya pandangan…..

  93. zyqa said,

    September 11, 2011 at 10:39 pm

    kalau kawan kita disantau ..n ramai org dah cakap bnda yang sama ..
    tapi kita dah bagi tahu dia.. dan dia x percaya ,,,..
    kita nak buat apa dekat dia ??
    surah apa yang kita perlu baca dekat dia ?
    kalau santau itu santau makanan …

  94. Fakrul said,

    September 17, 2011 at 12:26 pm

    Assalamualaikum,
    Baru² ini rumah saya dimasuki pencuri, akan tetapi tiada aktiviti pecah masuk dikesan. Barang kemas isteri dan anak² saya habis dikebas termasuk barang berharga saya. Saya ada membela ikan puyu di dalam rumah saya. Ada perkara pelik yang berlaku pada ia. Ikan puyu ni jadi tak tentu arah dan menghentam dinding aquarium. Kulit ikan ni juga jadi keputihan dan merekah-rekah. Persoalan saya, adakah rumah saya ni telah disihirkan oleh seseorang setelah apa yang terjadi pada saya dan isteri?
    Harap sahabat-sahabat mempunyai pandangan atau nasihat yang boleh membantu saya dan keluarga.
    Tk

  95. syayada said,

    September 17, 2011 at 10:21 pm

    memohon keizinan untok mengamalkan dan mengkongsikan ilmu yang bermanafaat ini

  96. hazirah said,

    September 26, 2011 at 8:01 pm

    saya ingin bertanya tentang pukau dengan cara lain…

  97. ain nazri said,

    October 5, 2011 at 8:33 pm

    minta ilmu ini di kongsi bersama dn halalkan lah ye. terima kasih..

  98. su said,

    October 13, 2011 at 11:24 am

    minta izin untuk mengamalkan dan menyampaikan ilmu2 yg diberikan.. semoga kita dipelihara oleh Allah dari kejahatan jin dan manusia.. amin..

  99. October 23, 2011 at 9:54 pm

    minta izin amalkan n share ye…

  100. Parilah soid said,

    October 26, 2011 at 10:20 pm

    Salam tuan dan puan , izin dan halalkan saya amalkan petua2 tersebut…… Dgn ucpn terima kasih

  101. ingin berlindung said,

    October 28, 2011 at 11:52 am

    salam…minta tuan&puan izinkan saya amalkan petua ini demi kebaikan keluarga saya..mohon halal dunia akhirat..terima kasih

  102. karem said,

    November 11, 2011 at 9:40 am

    memohon keizinan untok mengamalkan dan mengkongsikan ilmu yang bermanafaat ini..x larat lagi nk layan budak hijau dok asyik curi duit je….insyaallah

  103. nuar said,

    November 14, 2011 at 12:09 am

    Salamu’alaikum minta izin amalkan tuk mengamalkan… sangat manfaat wassalam…

  104. emiliya soleha said,

    November 23, 2011 at 5:15 pm

    wajib baca dan tengok

  105. sya said,

    December 4, 2011 at 11:10 pm

    assalamualaikum w.b.t.
    minta izin untuk amalkan/kongsikan ilmu2 yang kalian semua postkan di sini.Saya amat memerlukanya dan ucapkan terima kasih… :)

  106. amzar said,

    December 8, 2011 at 9:55 am

    minta izin untuk mengamalkan perkongsian ilmu ini… moga2 semua pembaca mendapat manfaatnya..

  107. intan said,

    December 13, 2011 at 12:04 am

    the best ilmu..

  108. Siti said,

    December 15, 2011 at 10:31 am

    Assalammuaalaikumm.. mohon izin menggunakan semua yang baik dalam korum ni untuk keluarga saya yang baru2 ini dimasuki pencuri, mudah2an dipelihara segala amal dan bakti kita semua..amin…Terima kasih atas semua amalan yg diberi…terima kasih..

  109. mat said,

    December 25, 2011 at 11:49 am

    salam..minta izin drp rakan2 yg sudi berkongsi ilmu, utk saya amalkan

  110. zumar zainuddinpinb said,

    January 15, 2012 at 12:55 am

    Assalamualaikum w.b.t.
    Terima kasih atas penerangan diatas.
    Disini, saya ada sedikit kemusykilan dan ingin membuat pertanyaan. Apa yang ingin saya kemukakan ini benar-terjadi dalam kehidupan saya.
    Bagaimana untuk mengelakkan atau menyekat seseorang itu daripada menceroboh privasi org lain secara batin @ alam roh utk mengetahui tmpt tinggal @ sebagainya? Daripada maklumat yg saya perolehi,perkara ini dapat dilakukan org yg tidak berkenaan dgn mengamalkn bbrp doa sblm tidur. Apabila ini berlaku,org yg tdk berkenaan blh mengetahui dimana rumah mangsa yg dikehendaki dgn bertemu di alam roh.
    Diharapkn agar dapat membantu memberikan doa atau amalan bagi mengelakkan diri diceroboh secara begini.

  111. azlan37 said,

    February 3, 2012 at 3:43 am

    macammana kita nak tahu sama ada kita terkena buatan sihir dari org yg hendak menghancurkan kebahgian kita?

  112. sesame insan said,

    February 6, 2012 at 6:03 pm

    saya minta kebenaran untuk berkongsi semua petua…terima kasih…harap diizinkan dan dihalalkan ilmu…

  113. karo said,

    February 11, 2012 at 2:43 pm

    mtk izin utk berkongsi.. mtk dihalalkan semua.. t.kasih

  114. wannho said,

    February 13, 2012 at 10:21 pm

    Mohon d izinkan segala ilmu2 yang tuan2 & puan2 kongsikan..semoga allah taala sahaja yang akan membalas kebaikan semua dalam mengongsikan ilmu yang berkebajikan ini.. allah iftah alaik:)

  115. February 17, 2012 at 8:16 pm

    ilmu bermanafaat untuk diri dan klurga

  116. shah said,

    February 20, 2012 at 2:30 pm

    Saya mohon izin untuk mengamalkan apa yang telah dimaklumkan melalui forum ini. Moga perkongsian ilmu mendapat barakah dari dari Maha Esa

  117. Alissa said,

    February 22, 2012 at 3:16 am

    Assalamualaikum… Mengenai soalan agnes td, en ada menjawab baca ayat 33, bole terangkan apakah ayat tersebut? Terim kasih

  118. kyai al rashid al maghrobi said,

    February 29, 2012 at 11:54 am

    Insyaallah diizinkan allah ABI ingin mendoakan buat UMMAH malam ini selesai Isya …monggo siapa yang ingin ikutan jam 9 waktu Indonesia bahagian Barat…semoga ada redho dan rahmatnya….

    Yah yang mau mohon email nama , ibu , alamat kpd kyaialrashid@yahoo.com…wasalam

  119. rahimah said,

    March 6, 2012 at 1:44 pm

    Mohon izin untuk berkongsi ilmu ini moga mendapat redha ‘Allah dunia akhirat. Aminnnnnnn….

  120. burhan said,

    March 18, 2012 at 1:26 pm

    mohon utk amalkan semua ilmu yg amat berguna ini, serta halalkan dunia akhirat, semoga beroleh keberkatan bersama. tk.

  121. Muhammad said,

    March 25, 2012 at 2:35 pm

    Assallamu’alaikum.
    Puji syukur atas kehadiran allah swt.
    Trimakasih atas ilmunya,ini ilmu yang sangat beguna sekali,semoga allah membalas kebaikan tuan guru.
    Mohon iji untuk mengamalkannya”
    trimakasih”

    wassallam”

  122. ibnumasud said,

    March 28, 2012 at 11:49 am

    mohon izin untuk diamalkan segala doa dan petua yg diberi..harap Allah memberkatinya.amin.

  123. aei said,

    March 30, 2012 at 11:00 am

    assalamualaikum,

    mohon izin diamalkan ilmu Allah ini,
    Moga diberkati Allah,

    syukran atas perkongsian,
    jazarakallah

  124. Jafri said,

    April 1, 2012 at 8:32 am

    assalamualaikum..saya juga ingin meminta izin untuk mengamal kan ilmu dan petua-petua yg terdaopat didalam blog ini untuk kegunaan sendiri dan anak2 serta saudara-saudara dan teman2….harap halal kan dunia dan akhirat,terima kasih,

  125. hajarul nisah said,

    April 2, 2012 at 11:36 pm

    salam minta izin untuk amal kan pagar rumah sb baru ni rumah cuba dicerobohi dr bumbung terima kasih

  126. April 2, 2012 at 11:39 pm

    salam minta izin untuk amalkan pagar rumah sebab br ni da yg cuba cerobohii rumah melalui atapnya terima kasih

  127. April 2, 2012 at 11:50 pm

    terima kasih ,saya minta izin untuk gunakan untuk pagar rumah sb baru ni rumah saya ada yg cuba cerobohi dari atap

  128. Sokri said,

    April 3, 2012 at 9:26 pm

    Aslamamualikom, untuk dikongsi bersama. Salah satu cara untuk memagar rumah ialah dgn membaca ayat Krusi. Cara nya ialah solat hajat 2 rakaat. Selepas solat semasa diatas sejadah atau diatas tikar sembahyang baca ayat krusi 170X dan selepas siap jangan bercakap cakap baca lagi ayat krusi 170 bermula dari pintu pagar dimulai mengikut lawan jam iaitu disebelah kiri, keliling rumah sampai bertemu kembali ditempat permulaa dibaca ayat krusi di pintu sebelah kiri tadi. Semasa membaut pagar rumah tak bolih bercakap dgn siapa siapa. Kalau bunyi apa2 pun jangan takut teruskan sampai habis. Inshallah. Kalau dah sudah anda keluar dari kawsaan rumah anda iaitu diluar pagar dan cuba niatkan hendak membuat jahat didalam rumah kalau pagar rumah itu menjadi anda akan melihat pagar setinggi2 pagar dan kalau anda bolih masuk jugak anda akan melhat kabus putih sahaja. Kalau itu yg terjadi maka jadi pagar rumah yg anda buat tadi. Saelok eloknya dibaca 45 x didepan 40 sebelah kiri x 45 xsebelah blakng 40x sebelah kanan sampai habis keliling rumah. Inshallah.
    Amalan ini pernag diamalkan olih pendekar pendekar parang terbang masa darurat satu ketika dulu diMalaysia.

    Wasalam.

  129. Izam said,

    April 5, 2012 at 11:21 am

    Assalamualaikum!, izinkan saya menimba dan mengamalkan ilmu-ilmu serta petua-petua daripada tuan punya blog ini untuk diri sendiri, keluarga dan sanak saudara bagi tujuan yang mulia. sekian terima kasih, Wassalam.

  130. radhy said,

    April 9, 2012 at 6:37 pm

    Salam,

    Saya ingin bertanya, bagaimana untuk menghalang niat seseorang yang ingin membuat jahat pada kita.

    Terima kasih.

  131. Muhammad Khairi said,

    April 16, 2012 at 12:07 am

    Salam, apa maksud pacakkan teras kayu asam jawa disatu penjuru rumah (sebelah kanan) dan ketuk dengan pemukul besi hingga tenggelam paras bumi?

  132. nor said,

    April 22, 2012 at 11:42 pm

    Minta tolong sgt.saya ada sebuah butik kecil.kedai saya kena buatan org sampai xde org nak beli.hari2 kosong walaupun ada pelanggan.orang yang masuk semua tak beli walaupun baju cantik.dah menengok bbrp tempat.semua ckp benda yg sama.perempuan dengki tu buat.saya dah pulihkan dan dah ok.pastu dia tgk hari2jual byk,dia buat semula bg tak laku.sehelai pun tak dapat jual dah skrg,apa saya nak buat tuk pagar kedai saya supaya dia buat apa pun dah tak jadi.setiap kali pelanggan keluar tak beli aoa2dia akan ketawakan saya dan perli2.

  133. somebody said,

    May 30, 2012 at 2:54 am

    1 lagi alternatif lain utk pagar ruma ialah…buat pondok kawalan dan upah pengawal..bagi non muslim…

  134. ayie said,

    June 15, 2012 at 4:28 pm

    assalamualaikum saya meminta keizinan untuk mengamalkanya dan menggunakanya mahupun menyebarkanya. terima kasih

  135. Kak bee said,

    July 30, 2012 at 9:44 pm

    kalau rumah flat boleh guna garam sahaja dan diletak di setiap penjuru.
    Saya gunakan ayat laqad jaakum… insyallah berkesan, bahkan pagarnya tinggi membawa ke langit.
    Juga amalkan baca bismillah irahman nirrahim 21 kali sebelum tidur. Insyallah selamat dari sebarang malapetaka atau kecurian.

  136. Kak bee said,

    July 30, 2012 at 9:49 pm

    Untuk nor yg kena dengki jualan tak laku tu saya sarankan sembahyang duha di tempat berniaga, atau butik tu. Bacakan yassin setiap hari insyallah yg jahat tu akan berlalu. Boleh abcakan yasin dah tiup ke air, lalu air di simbahkan ke depan kedai insyallah makluk yg tunggu disitu akan lari.
    Jangan lupa sembahyang duha, 2 rakaat jer. Cari buku solat sunat untuk cari berdoa setelah duha. insyallah rezeki akan datang melimpah ruah.

  137. whizkid said,

    September 3, 2012 at 10:14 pm

    Mohon izin untuk mengamalkan ilmu-ilmu dan petua-petua di atas. Semoga mendapat rahmat dari Allah untuk semua. Baik yang memberi atau yang menerima. InsyaAllah

  138. azib said,

    September 15, 2012 at 5:07 pm

    assalamuallaikum tuk,ade tak ayat mudah nak pukau orang?

  139. Nizam said,

    October 9, 2012 at 4:55 am

    Assalamualaikum semua…mohon izin utk diamalkn..

  140. siti said,

    October 15, 2012 at 2:51 pm

    terima kasih..mohon share doa dan perkara2 yg baik disini…

  141. Mann ML said,

    October 17, 2012 at 8:09 am

    Assslamualaikum sahabat semua, sebagai seorang muslim sejati, kita bepegang kepada ayat2 Al-Quran untuk di amalkan…selepas sembahyang fardu 5 waktu sila amalkan Ayattul Kursi setiap waktu, Bismillah 6, Ayat 5, DOa Haikal dan doa Sheikh Abdul Qadir Al-Jailani sebagai pendinding, kalau tak pasti sila belajarlah dengan guru-guru yg bertauliah dan mahir mengenai Ilmu tauhid, Ilmu fikh dan Ilmu rohaniah.

    Hanya Allah SWT lah yang maha kuasa.

    Allahuakbar.

  142. Muhammad Al-azhiim. M said,

    October 31, 2012 at 6:59 am

    aslmkum….bagaimana pula jika kita tinggal di rumah flet (rumah bertingkat ) apa ada cara membuatnya pak….

  143. zana said,

    November 4, 2012 at 12:53 pm

    minta izin ustaz guna kan ilmu ustaz untuk diri sendiri, keluarga dan rakan-rakan…

  144. TZ said,

    November 5, 2012 at 2:58 pm

    Terima kasih.. semoga kalian semua yang berkongsi ilmu ini mendapat syafaat di dunia dan akhirat… Syukran…

  145. sharifah said,

    November 9, 2012 at 12:29 am

    Assalam mualaikum…
    mohon kebenaran untuk menggunakan semua ajaran di atas…

  146. seyzun said,

    December 21, 2012 at 8:56 pm

    Assalam Alaikum,

    Minta izin kepada tuan punya laman ini dan semua untuk menggunakan semua ilmu yang diajarkan di sini. Terima kasih.

  147. rezan said,

    January 16, 2013 at 1:19 pm

    bagaimana rumah teres nak menlakukan..adakah cara sama

  148. noor azlan b kamis said,

    January 18, 2013 at 7:19 pm

    Kalau rumah saya batu lantai pun batu macam mana?

  149. Santri Anyar said,

    March 2, 2013 at 1:35 pm

    assalamualaikum,

    mohon izin diterapkan ilmu Allah ini,
    Moga diberkati Allah,

    syukran atas kemitraan,
    jazarakallah

  150. ahmad risal said,

    March 10, 2013 at 10:33 pm

    assalamualaikum.saya dan keluarga mohon izin mengamalkan.semoga Allah SWT melimpahkan berkah dan rahmatNya kepada kita semua.wassalam

    • kamal ariffin said,

      March 14, 2013 at 5:22 pm

      syukran jazilan atas ilmu yg diberi..saya mohon izin untuk saya menggunakannya. Semoga Allah membalas kebaikan saudara.

  151. March 29, 2013 at 5:51 pm

    kalau ambil tanah 4 penjuru rumah pulak untuk ape

    • April 22, 2013 at 5:19 pm

      Assalamualaikum… sy ingin bertanya adakah perempuan bujang spy sy pn boleh utk memagari rumah? mohon izin untuk saya menggunakan ilmu2 diatas..

  152. mariam said,

    June 20, 2013 at 5:39 am

    tak kira wanita atau lelaki pun boleh cuba amalan ni. yg penting kita bersungguh2 minta pada ALLAH. dialah maha pelindung. kalo tak ada kayu asam jawa boleh ganti dgn garam kasar, air pun boleh. hanya ingat yg berkuasa bukannya bahan2 atau makhluk2 lain tapi ALLAH. hanya dgn izin ALLAH apa2 pun boleh jadi penawar atau pun pemagar

  153. sukmajo said,

    July 3, 2013 at 11:21 pm

    Asslmmualaikum wr. wb,.,.
    saya tertarik untuk mncoba pa y di bgikan di ats,.,.,.
    jika yang berkaitan sudi mngizinkan saya untuk mengamal dan mncoba nya,.,,,
    jika di izinkan dan jika allah brkhendak mka ilmu yang tuan bagikan bermanfaat bgi kita semua,.,,,.
    kunfayakun,.,..
    assalmmualaikum wr. wb,..,

  154. azhan said,

    July 9, 2013 at 12:42 am

    saya ingin bertanya..apekah yg mnyebabkan pendinding ini hancur…

  155. azizi said,

    July 9, 2013 at 2:32 pm

    assalamualaikum..saya ingin meminta izin untuk mengamal kan ilmu dan petua untuk kegunaan sendiri & anak2 serta saudara dan kawan2.harap halal kan dunia dan akhirat,terima kasih byk2

  156. mhmd hotip said,

    September 2, 2013 at 8:19 pm

    Ilmu yg bgs jgk gobiltuh mhn ijin gmlin

  157. Ayob Saman said,

    September 4, 2013 at 6:45 pm

    Salam, Tuan, Izinka saya mengamalkannya

  158. bahagia said,

    September 14, 2013 at 4:21 am

    ass..nama saya bahagia
    dan tinggal saya di aceh
    yang bertempatnya di aceh utara

    dirumah saya sudah 3 tahun kluarga ku berantakan,ibu dan ayahku selalu ribut..yang dulunya ayahku slalu sayang pada anaknya dan ibuku,dan yang dulunya kluargaku sangat tentram dan sekarang jadi berantakan..

    tpi saya sudah berusaha ke semua org2 yg bisa melihat keadaan rumah katanya ayahku di guna guna,atau boleh di katakan di beri PEMANIS,supaya ayahku cinta sama perempuan itu..sehingga ayah sya tidak sadar,siang malam ayahku telponan sama perempuan itu…dan saya hampir nekad ingin membunuh perempuan itu,tpi dlam hati kecil saya masih mengatakan SABARRR

    jdi yg saya mohon kepada kawan2 sekalian yg ada di sini terutama ke FAZILAT AMAL gi mna cara sembuhin ayahku ini dari guna2 yg di tempelkan di jiwa raga ayahku

  159. bahar said,

    September 15, 2013 at 2:31 pm

    assalamualaikum, mohom izin untuk di amalkan dan moga di berkati ilmu yang di nyatakan

  160. You said,

    October 1, 2013 at 1:10 pm

    Assalamualaikum,
    trima kasih,sangat bermanfaat bagi kami. mohon diijinkan untuk kami amalkan.

  161. massa said,

    October 17, 2013 at 10:07 am

    Assalamualaikum..baru2 ini sy sekeluarga di ganggu dengan emosi amarah…untuk pengetahuan saudara sy akan berkahwin dalm masa 2 minggu lg.. kakak sy dah dimasuki makhluk halus yang mengatakan sy tidak akan dapt berkahwin dan mahluk tersebut berjanji akan membuatkan majlis sy gagal..sy menjadi risau sekiranya perkara ini betul2 terjadi dlm waktu yg semakin suntuk… jin tersebut tidak masuk ke badan sy tp sebaliknya masuk ke badan kakak sy yang menyebabkan kakak sy mencederakan sy tanpa sedar.. mohon berikan sedikit ilmu supaya dapat saya melawan dan menguatkan diri sehingga semunya selesai dengan selamat..t,kasih

  162. October 17, 2013 at 6:21 pm

    gan bisa ga kalau di bawa ke mana”?

  163. Dayang Noranisa said,

    October 24, 2013 at 9:00 am

    salam,mohon izin saya ingin mengamal petua ini..

  164. Mengharap Redha Allah said,

    November 20, 2013 at 11:21 am

    Aslmkm, sy ingin kongsi pengalaman/pengetahuan yang tak seberapa ni.. Untuk perlindungan Allah dari gangguan syaitan/jin dan sebangsa dengannya.. baca ayat2 MANZIL dalam rumah.

    kesan dirasai serta merta: (pengalaman sendiri)
    1. kalau bayi menangis sbb gangguan, akan berhenti serta-merta setelah selesai bacaan sehingga surah an-nas
    2. Hati akan menjadi tenang-setenang2nya
    3. bunyi guli jatuh atas lantai/ bunyi alih perabot samada dlm rumah, rumah atas/bawah/rumah sebelah akan hilang serta merta (perubahan dpt lihat pd malam itu juga)
    4. dengan izin Allah, boleh melembutkan hati org yang kita kirimkan kepadanya bacaan ini (jarak jauh)
    5. banyak lagi manfaat lain jika dibaca dgn tawajjuh.. subhanallh

    bagi gangguan kanak2 amalkan selepas solat subuh dan sebelum maghrib, dlm seminggu tgklah.. anak akan hilang sakit menangisnya itu..
    jika gangguan berulang, selepas sebulan, baca lagi MANZIL .

    sebaik2nya, amalkanlah setiap hari dgn tawajjuh. insyaAllah bnyk sgt manfaatnya. MANZIL itu semuanya ayat2 AlQuran yang AlQuran itu sendiri merupakan penawar.

    perlindungan/kesembuhan /ketenangan dtg dari Allah jua.
    janganlah ditakuti makhluk2 di atas bumi ini.
    tiada yg boleh bawa mudarat dilangit & dibumi melainkan dgn izin Allah.
    Apa yg penting kita benar2 tawajjuh HANYA kepada Allah.

    *Amalan wajib sempurnakan, PERKEMASKAN- solat awal waktu
    *Sla sunat Qobliyah BA’diyah buat lah setiap waktu

    ~Wallahua’lam

  165. sabri al syukri said,

    December 2, 2013 at 11:36 pm

    assalamualaikum ?
    izin cpoy dan amalkan pak

  166. January 11, 2014 at 11:37 pm

    Sy suka n ingin mengetahui lbh byk lg.0114080603’0135920088

  167. yiyit said,

    March 6, 2014 at 2:16 pm

    Ass Wr Wb…. terimakasi insya allah ini bisa berguna buat sya

  168. ixora_cromiumz said,

    April 2, 2014 at 10:50 pm

    Assalammualaikum…
    Mohon izin copy dan buat amalan…
    Mudah2an Allah memperkenankan permintaan saya agar rumah dan premis dapat dipagari..

  169. May 5, 2014 at 3:16 pm

    Assalamualaikum,pagar ini boleh dibuat dalam semua harikah? Saya nak buat pagar ini kerana ada ‘sesuatu’ berniat untuk menghancurkan rumah tangga ibu bapa saya…lebih afdal dibuat pada siang hari atau malam hari?

  170. akcoo said,

    May 7, 2014 at 11:59 am

    sasssssss!@

  171. Alias Sulong said,

    July 20, 2014 at 5:42 am

    Tuan, saya nk terima ilmu pagar rumah

  172. Alias Sulong said,

    July 20, 2014 at 5:44 am

    Tuan saya terima ilmu pagar rumah

  173. Abdul Ghani said,

    August 29, 2014 at 6:05 am

    Tuan, Mohon izin mengamalkannya. Terima kasih


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 138 other followers

%d bloggers like this: