Untuk Sampai Hajat

Sheikh Mahayudin bin Al Arabi Khadas-allah Serah berkata:

"Sesiapa ada hajat, hendaklah ia membaca Fathihah sebanyak 41 kali, selepas sembahyang maghrib, jangan ia bergerak dari tempat duduknya, hingga selesai membaca menurut bilangan yang tersebut."

Setelah itu bermohonlah ia kepada tuhan akan hajatnya, insyaallah akan di makhbulkan.

97 Comments

  1. September 23, 2006 at 6:07 pm

    saya punya hajat besar…doa apa yang pas untuk orang yang teraniaya

  2. jaja said,

    April 6, 2007 at 3:28 pm

    tidak warid dari Rasulullah s.a.w

  3. jaja said,

    April 6, 2007 at 3:30 pm

    sesuatu amalan hendak iklas dan ittaba` ( megikut cara ) Rasulallah s.a.w

  4. awo said,

    October 1, 2007 at 11:50 am

    cam na lau org tu ndak posa, tp mau gak ikut bukak posa ngan org yg posa.?????????

  5. mohamad azrol bin mohd noor said,

    December 26, 2007 at 10:17 am

    Assallamualaikum, orang yang sayangi baru -baru ini telah disamun oleh 2 orang penyamun dimana habis wangnya sebanyak rm 20,000 telah dilarikan oleh penyamun berkenaan. Oleh yang demikian dia kini telah berada dalam keaadaan trauma. Doa serta amalan apakah yang boleh digunapakai bagi keadaannya yang teraniaya seperti ini.

  6. lin said,

    April 10, 2009 at 2:56 pm

    akum.
    ustaz..kalau ustaz tak keberatan,boleh berikan saya doa pengasih kepada saya.?maksud saya doa ini saya nak amal kan untuk menambat hati suami.
    terima kasih.

    • Ask Sirin said,

      January 20, 2010 at 4:28 pm

      Salamz…
      Niat Lin sangat baik.. saya ada idea.. apa kata Lin gunakan ayat ini degan niat untuk menambat hati suami..

      -Ayat seribu dinar
      -surah Al-Imran 31
      -Surah As-Syura 19

  7. shazlin binti sobar said,

    May 7, 2009 at 1:08 pm

    assalamualaikum
    boleh berikan saya bismillah5
    saya harap ustaz/ustazah dapat hantar emel kepada saya

  8. Noor Azlinawati M.Azis said,

    June 14, 2009 at 9:57 pm

    Assalamualaikum ustaz,
    Boleh tak email kan saya bacaan doa dan zikir yang dapat meredakan dan menghilangkan perasaan dendam/ marah pada orang yang telah menjatuhkan maruah diri saya dan keluarga saya…(saya bahgia dengn suami
    tapi selpas 2tahun, keluarga dan adikberadik serta ipar-ipar tak suka saya berkahwin).

    kenapa terlalu sukar memaafkan sedangkan saya cuba lenyapkan semua perasaan benci, dendam, marah saya ustaz…

  9. afia said,

    July 17, 2009 at 10:37 pm

    Salam ustaz,
    Baru-baru ni,rakan saya telah berjumpa dengan seseorang yang boleh mengubat org yang terkena sihir..dia dikatakan telah terkena”minyak dagu”.kira-kira 3 thn lepas.Orang yang menganiayai dia adalah suaminya sendiri yang dinikahi 4 bln lepas.Dia merupakan isteri kedua dan bernikah di negara jiran.Apakah yang perlu dibuat oleh rakan saya ini..tentang hubungan dengan suami..dan untuk dirinya sendiri.

  10. gg said,

    July 24, 2009 at 12:01 am

    Terima kasih kepada ustaz kerana telah berusaha menyebarkan ayat2 berguna berkaitan agama Islam yg mulia ini, sy sgt teruja melayari blog tuan .Ini adalah pertama kali sy terjumpa blog yg begitu berguna dan komen2 yg diberi oleh para pembaca blog ini kebykannya amat bagus.Ayat Bismillah 6 misalnya tulisan tersebut terang dan boleh dibaca krn ada blog lain yg kurang jelas sukar utk dibaca.Buat pengetahuan ustaz harap dpt menambah lagi ayat2 yg berguna serta maksudnya dr semasa ke semasa.Sekali lagi sy ucapkan terima kasih dan salam sumbangsih .Sekian wassalam.

  11. feezah said,

    August 25, 2009 at 12:38 pm

    Salam..uztaz, tolong doakan saya moga hajat saya dikabulkan Allah S.W.T.

  12. dynasabryna said,

    September 10, 2009 at 3:59 am

    apakah posa di terima kalau perkara wajib tidak ditunaikan spt solat????

  13. liza said,

    October 23, 2009 at 11:50 am

    Assalamualaikum ustaz. sy mengucapkan terima kasih kerana memberi bantuan dan bimbingan kpd jiwa yang tandus. sy akui, Al Fatihah memang menakjubkan khasiatnya dan jika di amal, kita pasti akan diberkati Allah. kepada semua pembaca, amalkan lah surah ini. Ia banyak memberi manfaat dan anda akan dapat rasai perbezaannya setelah beramal. Cubalah. Selamat Berjaya Semua! sesungguhnya kunci kejayaan kita adalah datang dari diri sendiri. tidak ada sesiapa yg dpt menolong kita selain diri sendiri dengan berkat Allah s.w.t. Amin….

  14. hanif said,

    October 25, 2009 at 5:16 pm

    dapat ustaz bagi penjelasan tentng komen yang dihantark epada ustaz dalam laman ni jugak…. sbb kami pon nk tau jawapan ustaz….

  15. November 10, 2009 at 11:16 am

    Assalammualaikum Wr. Wbr.
    saya mohon ustad dapat ikut serta mendoakan saya,agar saya hajat saya mendapatkan perkerjaan yang baik segera tercapai.
    saya seorang yatim yang setelah ayah saya meninggal dijalami oleh saudara.
    mudah-mudahan hajat saya dapat membahagiakan ibu saya terkabul. Amin…

  16. sue said,

    January 20, 2010 at 7:35 am

    ustaz sekarang saya amal kan ayat dr surah israa dan surah maiida..adik sy sudah 10 thn koma he not able 2 do anything,apakah lg yg harus sy amalkan..tlg reply e mail sy

    • Ask Sirin said,

      January 20, 2010 at 4:35 pm

      Salamz…
      sue.. ada kaedah yang saya gunakan untuk membolehkan seseorang tu bangun/jerjaga dari koma.
      kalau sue nak sue berikan email dan saya akan postkan

      • adibah said,

        October 28, 2010 at 7:51 pm

        salam..bolehkah awak postkan email ke saya juga??kakak saya baru koma dua harii..kami tak sgup tgk keadaannya begituu..dan tolong doakn kakak saya juga…terima kasih..

      • nur hidayah said,

        September 29, 2011 at 10:00 am

        salam ustaz.. mungkin ni post yang lama, tapi mak saya sekarang ada di CCU dah masuk 8 hari.. xtau nak kata dia koma atau x tapi dia x bukak mata n respond kepada doktor.. tapi dengan kami sekeluarga dia ada juga buka mata n genggam tangan kami. kaedah apa lgi yang bleh kami usahakan untuk bagi dia sedar, sekarang kami amalkan zikir, surah muhamad dan solat hajat.. mohon ustaz reply. terima kasih

      • khadijah said,

        August 3, 2012 at 2:50 pm

        salam,

        boleh tak saya dapatkan post tentang koma ni?

      • salinadiana sabari said,

        January 27, 2014 at 3:32 pm

        salam uztaz, saya nak mintak doa ini yang membolehkan seseorang terjaga bangun / terjaga dari koma
        ustaz ayah saya masih belum sedar sekarang ni.
        tolonglah emailkan ye..terima kasih.

  17. hamba allah said,

    January 21, 2010 at 7:19 am

    Assalamualaikum…
    Uztaz terima kasih dia atas tunjuk ajar uztaz. sy harap uztaz akan terus meng’aktifkan’ blog ni.

  18. Hamba Allah said,

    January 27, 2010 at 9:55 pm

    Assalamualaikum ustaz..

    terima kasih telah membuka mata demi mengenal ilmu Tuhan..
    pertanyaan saya telah berkahwin hampir 5 tahun, kami belum mempunyai anak dan ingin mempunyai anak mohon diberi petunjuk amalan atau bacaan yang diamalkan atau zikir untuk mempermudahkan mendapatkan anak dengan redanya jua semoga allah memberi saya petunjuk untuk mendapatkanya dari laman ini terima kasih semoga allah akan merahmati petunjuk ustaz..wsasalam..

  19. Mazzlan said,

    January 31, 2010 at 8:58 pm

    askm..ustz..saya ingin bertanya kepada ustaz…boleh x ustz terjemah kn doa bissmillah enam kepada bahasa rumi..sebab sy x pandai nk mengeja dlam bahasa jawi..sy hrp ustaz dpt membantu…ustz email kt kepada sy..di alamat LaN_smkxc@yahoo.com..terima kasih..

  20. halimah abd rahman said,

    February 11, 2010 at 12:57 pm

    salam….ustz..saya ingin minta pertolongan pada ustz suami saya telah di inaya dan di fitnah oleh perempuan seberang dan diugut permulaan nye suami saya ingin menolong tp dia ambil kesempatan sekarang suami seperti orng ilang pedoman apa yng harus saya buat ustz.. saya takut suami dah terkena guna2 perempuan seberang itu. tolong saya. hati saya pun dah tak tentu arah ustz..tolong ustz bri semagat pada saya, saya rasa dah tak ada semagat lg. ustz tolong e-mail kan nasihat pada saya terma kasih ustz.

  21. fira said,

    February 21, 2010 at 10:39 am

    salam,ustaz..adik saya terkena racun ulat bulu yang dihantar oleh orang yang ingin menganiayanya.Selain itu dia juga terkena gangguan makhluk halus.Doa apakah yang patut diamalkan untuk menyembuhkan muka dan menghindarkan daripada gangguan makhluk halus?

    • yuss said,

      March 18, 2010 at 12:08 pm

      assalamuailaikum utz,
      saya ingin menggatahui fadilat mahu pun kegunaan ayat2 bismillah tiga ,lima ,enam,tujuh dan sembilan. boleh kah utz izajah kan kepada saya dalam ayat rumi berserta maksud2 ayat tersebut, buat hamba2allah yang teraniaya atau pun menerima ujian dari allah yang agung. utz tolong hantar ke email saya. sup_lem@yahoo.com .mogo allah memberi ganjaran ygtak putus2 atas pandangan ,nasihat yg berguna kepada sesama hamba ..aminnn.

  22. Ujey said,

    March 1, 2010 at 9:52 am

    salam.. ni forum ker aper? sume org men mintak2 ? hehehehe..

    Untuk Makluman, permohonan hanya akan makbulkan oleh Allah S.W.T sahaja..
    Xkira la doa aper yang anda pakai, asalkan:~
    1. ikhlas,
    2. Yakin,
    3. bersungguhsungguh dan
    4. berusaha untuk mendapatkan seperti dalam doa tersebut

    InsyaAllah akan dimakbulkan.. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui segala apa yang berlaku (Sebelum, sekarang dan akan datang) kerana Allah Maha Pengatur atas setiap sesuatu/ makhluk..

    p/s : Maafkan saya jika terkasar bahasa.

  23. Nur said,

    March 12, 2010 at 9:03 am

    A’laikum
    Saya inginkan petunjuk doa apakah yang mempercepatkan
    dapatnya rezeki untuk membayar hutang.

    • AlongNakTolong said,

      July 30, 2010 at 6:04 pm

      meh e-mail eko, biar along tolong.

  24. rin SA said,

    July 7, 2010 at 1:36 am

    Assalamuaikum..
    Saya perlukan bantuan dr ustaz atau sesiapa yg dapat membantu. Suami saya dah tak pulang ke rumah hampir sebulan setengah. Dia sekarang tinggal bersama seorang perempuan yg dia kenali beberapa bulan lepas. Selepas saya selidik, perempuan ini adalah GRO yg bekerja di sebuah KTV. Selepas berusaha berubat, ustaz yg saya jumpa mengatakan suami saya dh dikenakan ‘minyak dagu dan makan benda kotor perempuan tersebut’. Buat masa ini perubahan dari suami saya mmg amat ketara, dia bukan lagi lelaki yg saya kenal 12 tahun dahulu. Saya amat memerlukan bantuan kerana saya ini sedang mengandung 5 bulan, anak pertama kami. Saya merayu meminta pertolongan.

  25. Azra said,

    July 9, 2010 at 4:16 pm

    Assalamualaikum…..

    Saya juga mempunyai masalah yg sama di mana suami saya menyukai dan menyayangi perempuan yg berlainan bangsa dan agama, hingga kami hampir2 memfailkan perceraian. Saya sgt mencintai suami sy dan mahu dia kembali kepada saya dan anak2. Buat masa ini, saya mengamalkan Surah Ali-Imran ayat 31 dan ayat 200. saya harap, ustaz atau sesiapa sahaj dpt membantu saya. Terima kasih.

    • yana said,

      March 19, 2013 at 11:06 pm

      as salam ustaz…sy mohon pertolongan ustaz yg amana sekrg ni suami.sy dh gila pada sorg janda anak 1..tlg berikn sy doa yg paling mustajab supaya suami saya dapat melupakan perempuan tersebut

  26. rexi said,

    July 17, 2010 at 2:49 pm

    assallamualaikum,,
    ustad,,saya punya suami,,,dan baru 6 bulan menikah..tp setelah kami mnikah,,ternyata suami saya masih terus saja terkenang dengn mantan pacarnya, dan yang akirnya suami saya tidak bisa menerima saya sepenuhnya dihatinya,bahkan selalu cuek dengan saya,
    ustad,,,mohon petunjuk,,,amalan apa yg bisa saya lakukan agar suami saya kembali mencintai saya,,dan melupakan mantannya tersbut…
    terima kasih (sadness@yahoo.com)

    rexi

  27. rexi said,

    July 17, 2010 at 2:50 pm

    assallamualaikum,,
    ustad,,saya punya suami,,,dan baru 6 bulan menikah..tp setelah kami mnikah,,ternyata suami saya masih terus saja terkenang dengn mantan pacarnya, dan yang akirnya suami saya tidak bisa menerima saya sepenuhnya dihatinya,bahkan selalu cuek dengan saya,
    ustad,,,mohon petunjuk,,,amalan apa yg bisa saya lakukan agar suami saya kembali mencintai saya,,dan melupakan mantannya tersbut…
    terima kasih (sadness@yahoo.com)

    rexi

  28. alin said,

    August 20, 2010 at 6:44 pm

    assalamualaikum ustaz,

    beberapa tahun lalu, saya ada mengambil minyak bulu perindu dari seorang bomoh. Minyak itu disyorkan oleh teman rapat untuk meningkatkan keyakinan, mendekatkan jodoh dll. Dan katanya lagi, tiada penggunaan ayat al-quran yang salah atas minyak tue, mcm minyak atar yang lain2 juga.. dan tiada pula pengeras apa – apa ketika membelinya. Saya cuma membelinya pada harga RM50 sahaja. penggunaannya dengan selawat dan segalanya atas izin Allah.. saya pun tiada sebarang keraguan pada minyak itu.. saya anggap macam minyak aura seperti di pasaran. saya ada gunakannya dan refill berulang kali. tetapi dah lebih kurang setahun saya tinggalkan dan tidak membelinya lagi. Saya tidak menghidapi sebarang masalah jin dan syaitan yang luar biasa, alhamdulillah.

    cuma saya risau, 1) saya terjebak dalam syirik, naudzubillah
    2) adakah bila saya pakai minyak, dihantar jin2 seperti
    hantu raya mendiami saya?seperti minyak cenuai dan
    pelaris serta azimat?
    3) saya rasakan saya amat malas mengerjakan solat dan
    menjerumuskan saya kepada amarah yang nyata.

    saya ingin bertaubat nasuha. saya nak mula hidup baru. saya akan berkahwin tahun depan, pelbagai persiapan diri perlu bermula dari sekarang. saya perlukan bantuan dan nasihat dari ustaz. minta ustaz tolong beri saya amalan2 yang perlu saya amalkan untuk merungkai ketiga2 persoalan saya di atas dan membentuk hidup baru.

    terima kasih. assalamualaikum.

  29. Farah said,

    August 25, 2010 at 3:57 pm

    Assalammualaikum Ustaz,

    Saya ingin meminta tolong pada ustaz. boleh email pada sy ayat seribu dinar dan bismillah 6 dlm bahasa rumi? Harap ustaz dapat membantu.

    emailkan ke amoi_nakal4@hotmail.com

    Sekian, Terima KAsih.

  30. nurul said,

    September 3, 2010 at 2:11 pm

    salam ustaz mohon diberi doa2 yg perlu diamalkan apabila datang musibah ataw erti kata lain dianiaya org.tq

  31. sham said,

    October 6, 2010 at 3:17 pm

    Ustaz,

    saya seorang pegawai di sebuah pejabat syarikat keluarga. sangat sangat malas menjalankan tugas harian saya dipejabat. kalau lah pejabat ini bukan saya punya, dah lama saya kena pecat. Hati saya begitu terbelenggu sekali dan byk mengabiskan masa dengan internet. Saya sedar saya kti saya begitu berattt sekali… tolonglah berilah apa-apa amalan yg dpt mengubah sikap dan semangat saya… atau adakah ini kerana saya berdosa kepada Allah, maka hati saya begitu terbelenggu?

  32. Zul said,

    October 14, 2010 at 4:49 pm

    Saya mencari kelebihan Ayat Nurbuah….boleh ustat atau yg tahu berkongsi bersama saya…

  33. Adam bin Valentine said,

    January 3, 2011 at 4:38 am

    assalamuailaikum ustaz,

    1)saya ingin mengetahui fadilat mahu pun kegunaan ayat2 bismillah tiga ,lima ,enam,tujuh dan sembilan. bolehkah ustaz ijazahkan kepada saya dalam ayat rumi berserta maksud2 ayat tersebut, buat hamba2allah yang teraniaya atau pun menerima ujian dari allah yang agung. utz tolong hantar ke email saya Adam.Valentine@sabah.gov.my.

    2)anak saya mengidap penyakit yang doktor sedang rawati. sudah 2kali diambil darah tapi anak saya masih begitu juga. Dikatakan mendapat penyakit kayap. Namum begitu, mungkin ustaz ada pandangan dan idea untuk rawatan melalui bacaan ayat-ayat suci (termasuk ruminya)

    Sekian, wasallam

  34. KAPAK LAUT said,

    January 11, 2011 at 4:20 pm

    ustaz dan sahabat lain
    mohon jika ada ayat untuk suami yang `cepat kalah dalam pertarungan’.

    ini email saya
    kapak_laut@yahoo.com

  35. Faizah said,

    January 19, 2011 at 10:09 am

    Asm uztad, saya berterimakasih kerana dapat bertemu blog ini, yg membantu saya dalam krisis yang sedang saya hadapi. Anak perempuan saya terbaca sms-sms yg dihantar oleh sipenghantar, yg berunsurkan kemesraan kepada suami saya. Tapi malangnya apabila saya bertanya, suami saya menafikan semua. Dia selalu keluar malam, kerapkali, di peringkat awal dengan rakan2 sekerja dan kemudian diikuti dengan perjumpaan yang saya jangka ‘perempuan’ yang menghantar sms itu. Apakah yang dapat saya buat, jika suami menafikan semua ini. Apakan yg boleh saya lakukan agar dapat ketenangan jiwa saya yg bergolak ini. Saya berharap uztad dapat membantu saya. Email : aisyahdiyana31jan@yahoo.com

    • anie said,

      March 8, 2011 at 9:34 am

      salam ustaz,masalah ialah saya terkena ilmu pelalau kerja dan jodoh..bolehkah ustaz berikan doa2 yg boleh saya amalkan.harap ustaz sudi membantu..

  36. alin said,

    January 19, 2011 at 11:11 pm

    salam, ustaz.. saya ada baca komen di atas ustaz ada amalan yg boleh membatkan seseorang terjaga dr koma. bleh ustaz tlg kongsi dengan saya?
    terima kasih.

  37. January 26, 2011 at 1:39 pm

    hahaiii ntar tak cibain ahhh,.makassie ea,.

  38. Sarina Khan said,

    March 16, 2011 at 11:26 pm

    Assalamualaikum ustaz,
    saya ada seorang rakan baik bernama nani. nani tinggal seorang diri disini, keluarganya menetap dikampung. awal tahun ni nani semakin rapat dengan seorang lelaki cina kristian yang merupakan rakan sekerjanya. lelaki tersebut berasal dari felda di selangor, dan baru berpindah ke negeri kami lebih kurang 7 bulan. dalam masa 2 minggu berhubung melalui telefon, nani mengatakan ingin berkahwin dengan lelaki tersebut. tetapi ditentang oleh ibu bapa nani. nani begitu yakin dan amat mencintai lelaki tersebut. setiap kali lelaki itu berada di muka pintu, dada nani berdebar2 walaupun kelibat lelaki itu belum kelihatan (di luar office). saya dan adik nani,tidak berpuas hati dan pergi berjumpa dengan seorang bomoh. bomoh tersebut mengatakan nani telah terkena minyak dagu dan holy water kristian yang dicampur dalam makanan dan disapu pada tangan nani. setelah diberi minum air jampi bomoh itu, nani tidak lagi berdebar2. namun nani masih tidak dapat melupakan dan dia merasa kasihan apabila memandang muka lelaki itu. kini mood nani tidak stabil, kekadang marah, kekadang ok. bagaimana cara untuk saya membantu nani? ustaz tolong beri cara untuk membatalkan minyak dagu yang terkena pada nani. tolong beri pandangan dan nasihat. terima kasih.

  39. Wahid said,

    March 21, 2011 at 7:48 pm

    Assalammualaikum Ustaz,
    Saya ingin meminta tolong daripada ustaz, boleh kah emailkan pada saya ayat seribu dinar,bismillah 6, bismillah 9 dan bismillah 20 dlm bahasa rumi?
    Harap ustaz dapat membantu.
    ini email saya
    wahidura@yahoo.com

  40. Faizah said,

    April 19, 2011 at 12:11 pm

    Asm Uztaz, saya dalam keadaan yang tidak seimbang, apabila mengetahui yang suami telah memperdayakan saya dengan hubungan sulit dengan perempuan lain.Dia menggunakan alasan2 anak-anak agar saya balik kampung untuk bersama dengan mereka. Perkara ini sudah lebih satu tahun perhubungan mereka, dimana mengsyaaki bahawa suami saya itu telah kena oleh perempuan, yg kebetulan berasal dari Sarawak. Perangai suami itu terlalu sejuk, tidak mahu sangat bercakap dengan saya hinggakan kami tidak bersapa dalam rumah, kecuali bila perlu. Matanya sangat tajam jika dia marah. Apakah perlu saya buat,uztaz. Tolong saya.

  41. watie said,

    April 20, 2011 at 1:49 pm

    Assalammualaikum Ustaz,
    Saya ingin meminta tolong daripada ustaz, boleh kah emailkan pada saya ayat seribu dinar,bismillah 6, bismillah 9 dan bismillah 20 dlm bahasa rumi?
    .Sebab saya memang ingin belajar untuk membacanya.Saya berharap agar ustaz dapat membantu saya.
    ini email saya :- kasihwatie@yahoo.com.my

  42. MOHAMAD said,

    May 1, 2011 at 2:07 pm

    Assalam…utz..saya ingin bertanya fadilat dan kegunanan ayat2 bismillah 2,5,6,7,9 dan 20.Boleh kah utz berkongsi kepada saya dlm ayat rumi berserta maksud2 ayat2 tersebut…semoga dpt mamfaat amin.Wassalam…terimakasih. email saya pool2000sg@yahoo.com

  43. mia edrinaz said,

    May 16, 2011 at 4:01 pm

    askum , ustaz….
    sy br berkawin 7 bln dan belum mempunyai anak lg, masalahnya skrg suami sy ada pompuan lain. apabila di tanya dia ckp kawan….. sy dah selidik dan pompuan tu janda….. sy dah pegi jumpa ustaz dia ckp suami sy dah kena minyak …. boleh tak ustaz bagi ayat untuk tambat hati suami sy…

  44. saadiah ahmad said,

    June 15, 2011 at 6:03 am

    ustaz blh x emailkan kt sya ayat bismillah 6,7 dan ayat seribu dinar dlm bhasa rumi krna sya xbrpa pandai dlm bhasa jawi.trima kasih

  45. azhar said,

    August 6, 2011 at 3:18 pm

    ustaz bleh x emelkan doa utk sembuhkan isteri saya yang termakan benda kotor yang diberikan ibu mertua saya dalam bahasa rumi?saya dan isteri sekarang tidak tinggal bersama sekarang, kerana isteri saya benci pada saya dan isteri meminta cerai.kami baru saja berkahwin selama 4 bulan.tolong saya ustaz…

  46. hasbullah said,

    September 5, 2011 at 12:57 pm

    assalamualaikum..sy nk tnye..ade x doa utk wat org yg dendam ngan kite hilang..doa nk lembutkn hati diorg supaya maafkn kite..supaya org yg dendam ngan kite 2 lembut hati maafkn kite

    • lelaki said,

      September 6, 2011 at 11:53 am

      doa byk2..insyaAllah

  47. wan said,

    September 22, 2011 at 11:44 am

    salam ustaz mohon dari ustaz nak ayat bismillah 5,6,7,ayat seribu dinar kat email saya

  48. miera said,

    September 29, 2011 at 2:48 am

    Assalammualaikum Ustaz,
    Saya ingin meminta tolong daripada ustaz, boleh kah emailkan pada saya ayat seribu dinar,bismillah 6, bismillah 9 dan bismillah 20 dlm bahasa rumi? serta kelebihannya
    Harap ustaz dapat membantu.
    ini email saya miera_cute88@yahoo.com.my

    • sazy_hanie said,

      October 14, 2011 at 6:51 pm

      as salam..ustaz..
      sy jugak ingin mintk tlg drpd ustaz untuk mengirimkn nya kpd sy jugak..ini email sy frogy_girlz@yahoo.com
      terima kasih…

  49. dee said,

    October 9, 2011 at 2:54 pm

    Assalamualaikum Ustaz,
    ayah saya berkahwin kali ke2 kira2 5 thun lepas..mak tiri sgt kejam, dia sihirkn mak saya spya ayah benci mak sy.skrg rumahtangga mak ayah sy sedang bergoyah,ayah jrg2 blik rumah..ayah saya pula sdg sakit2.mak saya pergi berubat dgn ustaz & pngmal prubtn traditional,dikatakan ayah sy tkena myk dagu dhantar oleh mak tiri saya.mcm mana nk mgubati ayah saya?tlgla bntu kluarga sy ustaz..adik2 sy rmai lg bersekolah. ini email saya hedee19@yahoo.com

  50. fahmi said,

    October 18, 2011 at 1:47 pm

    Assalamualaikum ustaz…

    Saya ada seorang kawan yang masih muda umur 18tahun. Dia ini datang dari keluarga yang susah.
    Ramai kawan2 yang kasihankan dia kerana dia sering di pukul oleh teman lelakinya.
    Separuh dari gajinya diberikan pada teman lelakinya, sehingga sanggup meminjam duit
    dari kawannya untuk diberikan oleh teman lelakinya. Dia sanggup berjalan kaki pada malam
    hari untuk ke rumah teman lelakinya untuk memberikan duit dan tidur di rumahnya.
    Walaupun dia tahu teman lelakinya hisap gam, arak, tetapi dia tetap menyayangi nya.
    Dia sanggup berbuat apa2 untuk teman lelakinya. Dia sanggup menipu ibu bapanya demi
    teman lelakinya itu. Dia juga menggadaikan maruahnya demi teman lelakinya..

    Apabila mengetahui tentang dirinya, saya cuba untuk menyelamatkan dia, bermacam cara
    telah saya cuba untuk memisahkan merekea.. tetapi tidak berhasil..
    Dia sanggup menggadaikan nyawanya demi teman lelakinya itu, tetapi teman lelakinya itu
    seakan tidak mengendahkan langusung dirinya..

    Pada pandagan saya , dia mungkin terkena sihir atau buatan orang (minyak dagu).
    Saya meminta jasa baik ustaz untuk memberikan saya pendapat ,
    apa kah yang patut saya buat….kami semua sangat kasihankan dia..

  51. fahmi said,

    October 18, 2011 at 1:48 pm

    Email saya di fahmi747@yahoo.com.. terima kasih ustaz

  52. Siti sarah said,

    October 21, 2011 at 3:18 pm

    Maafkan sya kerana aibkan suami..tpi sya tpaksa..dpndekkan cerita suami sya termakan benda kotor..dia bgitu mmbenci sya dan x rsa pun syng cinta rindu kt sya lg.apa yg hrus sya lakukan dia jga kerap mgajak sya pergi ke mahkamah
    utk putus..

  53. linda said,

    November 14, 2011 at 8:29 am

    Salam Ustaz, Suami saya ingin berkahwin lagi. Minta izin dari saya untk berpoligami. Masalahnya saya tak mampu untuk berkongsi kasih. Saya minta dilepaskan. Tapi suami tak mahu. Berdosakah saya meminta cerai kerana saya terpaksa. Sy tak nak berlaku masalah lain dan menambahkan dosa saya lagi. lebih baik saya beralah. Apakah doa2 yang boleh saya amalkan supaya suami melupakan niatnya itu.

  54. eda said,

    November 19, 2011 at 3:20 pm

    ustaz macam mana saya nak doakan untuk anak yang sedang koma 2 hari akibat kemalangan

    • eda said,

      November 19, 2011 at 3:24 pm

      tolang la saya ustaz

      • diri said,

        January 2, 2012 at 7:12 pm

        kena banyak selawat

  55. nir said,

    January 30, 2012 at 1:35 am

    salam, mohon diijazahkan ilmu disini

  56. yus said,

    January 30, 2012 at 11:19 am

    assalamualaikum….ustat saya ada masalah pada diri saya.saya terkena sihir,begitu juga pasangan saya,hujung bulan 2 nie kami nak bertunang.saya tak berani nak teruskan dahulu disebabkan masalah ini….saya dah cuba berubat..tapi pasangan saya seolah-olah tidak mempercayai benda ini…ustat boleh bagi ayat suci al-quran untuk membantu penyakit saya dan melembutkan hati bakal tunang saya untuk berubat?……terima kasih..boleh ustat email kan dekat email saya..wasalam..

  57. MUJAHIDIN said,

    March 3, 2012 at 6:41 pm

    kal saya 0139485673

  58. sigit said,

    April 19, 2012 at 5:03 am

    pak ustad aq mau tanya gmana apa bdanya solat hajat sma solat tahjud.dan apa ada perbedaanya di bacaanya

  59. atiqah said,

    May 16, 2012 at 10:33 am

    salam ustaz, mintak tolong…ada x doa untuk sembuhkan anak yang susah buang air besar

  60. raja sabariah said,

    May 29, 2012 at 11:57 am

    Salam ustaz, pada hari sabtu lepas kucing kesayangan saya hilang. kucing tersebut selalu kerumah jiran dan tidak disukai jiran. adakalanya jiran membaling batu yg besar ke kucing saya. Mungkin jiran terlalu marah kerana kucing saya membuang najis di kawasan rumahnya. Saya sudah meminta maaf padanya dan memberitahu saya sudah lambakkan tanah di belakang rumah saya untuk kucing. Baru-baru ini jiran pula melambakkan pasir lebihan ‘renovation’ rumah di hadapan rumahnya dan kucing saya pergi ke sana semula. saya begitu risau kerana jiran saya amat marah. setiap malam selepas solat saya berdoa agar Allah lembutkan hati jiran agar tidak mengapa2kan kucing saya. Pada hari jumaat lepas, saya ada ternampak jiran meletakkan makanan di sempadan rumah kami untuk kucing. Hati saya berasa tidak sedap kerana dia yg tidak suka pada kucing tetapi meletakkan makanan disitu. Setiap malam, saya mengurung kucing di rumah dan setiap pagi saya lepaskannya. Pada hari sabtu pagi kucing saya keluar seperti biasa tetapi tidak balik pada petangnya. Saya menghadiri kenduri pada hari tersebut. Saya menunggu hingga malam..kucing saya tidak juga balik sehinggalah kehari ini. Saya berasa amat sedih dan memohon pada Allah agar kucing segera balik dan beri petunjuk pada saya. Saya amat sedih kerana saya memelihara Harry dari ianya lahir dan umurnya sudah hampir 5thn. Saya rasa seperti saya kehilangaan seorg anak. Saya ingin meminta pendapat ustaz..boleh ke saya menanya jiran saya tentang kucing saya yg hilang itu? Boleh ke ustaz memberi saya doa melembutkan hati jiran. Terima kasih ustaz.

  61. dzuliawan said,

    June 12, 2012 at 4:52 pm

    Salam Ustaz>> Anak saya asyik gilakan laki orang semasa membuat camping di salah sabuah resort..sudah 1 tahun berkenalan dan baru2 ni saya dapat tahu dan minta pihak lelaki jangan ganggu anak saya yang sedang belajar di sabuah kolej>> buat masa sekarang saya memantau anak saya daripada berjumpa dan telefon>> masalahnya anak saya bila waktu asar /magrib asyik menangis >>apakah anak saya terkena santau atau makanan/minumnan yang di sihir.

  62. Norzaleha said,

    August 9, 2012 at 12:08 pm

    Assalam Ustaz, nak tanya , saya selalu mimpi arwah ahli keluarga saya yang telah meninggal dunia. Adakala mereka bercakap, adakala sekadar imbasan saja tapi saya tau yg saya jumpa dlm mimpi tu arwah keluarga saya. Setiap sujud saya mmg sedekah kan Al Fatihah pada mereka.

  63. Mat rock said,

    November 3, 2012 at 8:11 pm

    Menakjubkan…

  64. lya said,

    November 8, 2012 at 8:48 pm

    Salam ustaz, keluarga kami ditimpa musibah kerana ditipu oleh pihak yg tidak bertanggungjwb. apakah doa yg boleh ustaz berikan untuk org tersebut lembut hati dan memulangkan kembali wang kami?dan doa dijauhkan dari ilmu hitam? bantu kami ustaz harap ustaz boleh email kan kepada saya.

  65. monida said,

    January 16, 2013 at 9:20 pm

    Ya….Allah ampunilah kami atas segala dosa dan kesalahan yang telah kami lakukan.

  66. mastura said,

    May 16, 2013 at 10:42 am

    Salam. Apakah yang perlu dibuat (doa /solat sunat) atau ikhtiar yang terbaik untut menuntut hutang daripada kawan.

  67. rahmah said,

    June 10, 2013 at 1:23 am

    Assalam ustaz, bru2 ini kami di khianati/disabotaj dimana kereta baru kami belum smpai sebuln keluar, di calar kan dgn benda tajam, torehan yg agak dalam dri hujung bgian depan hingga ke blkg (sebelah kanan pemandu). Perbuatan itu seolah2 sengaja di laku kan berdasar kn cara berombak2 turun naik calaran tersebut…. Minta pendapat ustaz cara petunjuk perbuatan sape….mudah2 org tersebut insaf di ats perbuatan nye…..kami tak ada bukti walupon hati ada menyesaki seseorg dn takut jdi dosa, tk

  68. ALDAWATI said,

    August 2, 2013 at 1:15 pm

    Askum ustaz…saya telah bercinta hgga bertunang dgan org asing.kuarga say stuju.kami dah 2thun lebih rapat.tetiba kami selisih sdkit hgga dia tggalkan sya dan nk blik kg dia atau sdg cuba cri kwan ppuan lain.sye solat 5 waktustiap mlm solat hajat minta di lembutkan hatinya pada sye…sye xbleh berjauhan drinye.sye nk hati dia semula dan nak kan ksih syangnya seperti dulu.bgaimana caranye.sya tengah kcewa smiggu xmkan xminum x tdo xdpat tenang,sye dah kurus dah.ya Allah,bantulah hambamu,sye dah beri dia apa yg dia xde,harta dan nyawa sgup sye korban padanya.sye merayu dah tp hatinye tetap keras dgan kputusannya.bgaimna nk dpatkan semual hatinye?apa doa yg mujarab?tlonglah sya ustaz….wassalam

  69. Muhammad Rahman Muhammad said,

    August 27, 2013 at 6:59 pm

    Asalamualaikum, isteri saya koma sejak 1 shawal , hingga hari ini dia belum sedar, bagaimana kah caranya saya boleh menyedarkan dia dari koma, saya mohon keikhlasan tuan untuk memberi pertunjuk cara menyedarkan isteri saya dari koma. Assalamualaikum…

  70. Muhammad Rahman Muhammad said,

    August 31, 2013 at 10:41 am

    Assalamualaikum. Isteri saya koma sejak 1 shawal hingga hari ini, dia kehilangan darah 2 pint setiap hari, setiap kali ditambah ia akan hilang, doktor pakar kata likely SLE, bagaimana kah caranya saya menyedarkan isteri saya dari koma, yg peliknya matanya sentiasa melihat diatas, dapatkan tuan memberi solusi untuk mengatasi masaalah saya ini, terima kasih, wasalam.

  71. azrin said,

    September 27, 2013 at 10:08 pm

    salam ustaz boleh berkongsi doa yg mujarab atau cara untuk huntang yang sudah hampir setahun belum diselesaikan oleh penghutang. mohon berkongsi. tk.

  72. eddy.dy78@yahoo.com said,

    October 18, 2013 at 3:05 pm

    Salam ustaz.saya memohon ustaz bantu saya untuk mnyelesaikan masalah saya.saya daa memohon pd tuhan untuk membantu saya dalam kes perbicaraan saya.kini saya sudah kalah kali ker2.iaini mhkamah tinggi.saya cuba membuat rayuan ke mahkamah rayuan putrajaya untuk mendengar kes saya itu.doa apa yg saya perlu amalkan untuk tuhan makbulkan permintaan saya ini.saya ingin berubah.saya ingin hidup seperti org lain.harap ustaz dapat membantu saya.saya berharap sgt2 ustaz dapat membantu hamba allah ini.email saya… eddy.dy78@yahoo.com

  73. Saidatul said,

    October 19, 2013 at 1:57 pm

    As salam,
    Ustaz, adik saya telah lama menghidap penyakit misteri. Adik juga punya kelebihan matanya boleh melihat alam lain serta hebat menghafal (adik sentiasa nampak makhluk halus dan ghaib) Sejak umurnya dari 9 tahun selepas terkene histeria. Adik juga pernah berubat dengna beberapa ustaz dan orang-orang yang pandai berubat,(dah dekat 20 puluh orang rasanya) tetapi masih tidak ada yang serasi. Nak dijadikan cerita, ada salah seorang perawat telah mnggunakan ilmu hitam ke atas adik. Sejak itu adik mula kerasukan, tidak sedar diri sehingga dia dapat masuk belajar di univeristi, adik pernah nak terjun bangunan asrama baru2 ini. Dari beberapa orang yang pernah kami berubat, semua mngatakan adik terkena buatan orang. Setiap 12 malam ke atas, adik tidak sedarkan diri dan meracau. Bila sedar, akan muntah keluar darah dan rambut. Adik juga nampak dan tau siapa yang buat dia. Adik beritahu orang tersebut mggunakan patung dan memuja gambar dia. tapi kami tiada bukti yang kukuh, cuma memang ada terfikir orang tersebut yang buat sebab mase dia pernah merawat adik, niat nya pada akhir rawatan tidak betul ( ingin menjadikan adik isteri kedua nya). Mohon ustaz, sekiranya dapat membantu dengan memberitahu di manakah tempat terbaik untuk memulihkan adik. sebab dah bertahun adik menderita sakit ni. Saya sedih dan turut simpati kepada keluarga dan diri adik, sehingga mak dah tak boleh berfikir dan ikhtiar terakhir adalah untuk berubat dengan SAKAI.. tapi saya tahu itu adalah tidak betul dan haram. tapi sampai bila adik dan keluarga menderita? mohon bantuan sangat2 kepada ustaz atau sesiapa yang tahu, maklumkan kepada saya tempat beruabt mana yang boelh kami tuju.
    Bingung mencari jalan….
    -N 017-7291249 / 010-2726495

  74. yanie said,

    November 1, 2013 at 10:09 am

    a.salamkum baca al-fatiahah,41xbissmillah 6time bila hendak di baca

  75. anna said,

    February 24, 2014 at 12:36 pm

    Ustaz, pasangan saya sudah koma hampir dua tahun. Saya berharap dia sedar semula. Ada doa atau amalan yang mustajab untuk saya doakan dia sedar semula?

  76. nurzalila said,

    March 18, 2014 at 5:55 pm

    Salam ustaz.. saya ingin minta pendapat mengenai abang saya. Pada hari jumaat ini, kami sekeluarga ( ayah, mak, saya dan abang) akan pergi menunaikan umrah. Semenjak kebelakangan ini, sikap abang saya mula berubah, yang mana dia menjadi semakin pemarah, bengis, mulutnya kurang ajar, kuat tidur, susah untuk tidur malam, dan selalu rungsing dan tidak tenang dan dia ckp dia takut nak pergi tanah suci. sebelum ini, die memang berkeadaan seperti ini tetapi alhamdulillah sikapnye kembali pulih dan mak, ayah berniat untuk membawa kami ke umrah dan alhamdulillah abang saya bersetuju untuk pergi. tetapi, dalam beberapa hari lagi kami ingin ke mekah, keadaan nya berubah seperti yang saya maklmkan diatas. Saya minta ustaz tlg bg pendapat serta doa yang boleh kami usahakan. Kasihan saya tgk mak, ayah saya yang buntu taktahu nk buat apa. Berdoa tanpa jemu pada Allah je yang kami mampu sekarang. minta jasa ustaz emailkan pada saya pendapat, nasihat serta cara menangani masalah abang saya. salam.

  77. eila said,

    April 15, 2014 at 2:34 am

    salam ustaz…sy perlukan ayat utk diamalkn untuk menambat semula ati kekasih saya yang dah tawar ati dgn saya..tolong email sy ustaz…trima kasih

  78. R.Aat Satria Kamil said,

    April 27, 2014 at 4:37 pm

    سُبْحَانَ اللهِ.
    اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ.
    اَللّهُ اَكْبَرُ.

  79. noor said,

    May 22, 2014 at 12:17 pm

    Assalamualaikum wbt.. mntk izin dpd tuan blog untk amalkn ilmu ini, trima kasih atas ilmu yg sgt brmanfaat ini.. :)

  80. nor said,

    June 7, 2014 at 12:25 pm

    Askum ustaz. ..
    Sekarang ni sy da mslh dgn suami sy..sekarg dia tgilakn perempuan asing. Sy ada 4 ank yg msih kcil semua. .hrp ustaz dpt mmbantu sy sbb sy percaya dia terkena sihir..

  81. hunny rozita said,

    June 11, 2014 at 10:18 pm

    Salam ustaz….sy ada terbaca tentang terjaga dr koma blh tlg emailkn sy seberapa segera……sbb adik sy lelaki tidak sedarkn diri akibat kemalangan….dia hnya mengalami kecederaan dmuka dn kelapa sj,bdn cuma luka2 sikit.tp dia tiada respond…dia berada d wad icu skrg..mohon ustaz bg cadangn dn pendapat…dia adalh adik kesygn sy.

  82. Hazwani Tarmizi said,

    June 23, 2014 at 3:02 pm

    Assalamualaikum ustaz.

    Saya ada terbaca tentang doa-doa yang boleh diamalkan bagi membolehkan pesakit yg koma bangun. Boleh ustaz kongsi dgn emailkan pada saya. Org yg saya doakan itu berada jauh di Australia. Saya cuma mampu doakan dia dgn melakukan amalan doa untuk org koma seperti Al-Fatihah 7x, selawat syifa, selawat ke atas Rasulullah dan Surat al-imran ayat 26-27. Serta yg terbaru saya jumpa doa ayat al-a’raf ayat 143. Jadi sy mohon ustaz untuk kongsi cara terbaik untuk saya supaya saya boleh doakan dia supaya sedar dari koma dari Malaysia. Saya tak mampu nk pergi sejauh itu untuk suap air zam-zam dan sebagainya.

    Terima kasih ustaz.

  83. ROHAIDA ZAKARIA said,

    September 18, 2014 at 9:01 pm

    salam..saya ibu kepada bayi yang berumur 10 hari..bayi saya sudah lima hari tk buang air besar..nk tnya ustz sekiranya ada doa khusus untuk mudahkn bayi saya buang air besar sekiranya ada..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 140 other followers

%d bloggers like this: