Melepaskan dari terikat atau belunggu

Apabila sesaorang itu terikat atau terbelunggu, hendaklah dibacakan Fathihah 121 kali, kemudian dihembuskan keatas ikatan atau belenggu itu.

Insyaaal akan terurai ikatan atau belunggu tersebut dengan izin Allah terlepas.

40 Comments

  1. anna said,

    November 23, 2006 at 3:58 pm

    pak ustaz saya mau tanya do’a untuk menghilangkan rasa sakit hati dan menghilangkan rasa cinta pada seseorang.do’a apa yang harus saya baca agar saya tidak menuju jalan yang sesat.mohon bantuan nya.terimakasih

    • elok said,

      March 26, 2010 at 5:41 pm

      Asslm’alkm
      saya ingin bertanya bagaimana cara agar kita bisa tegar di dalam kesendirin? terimakasih .,

  2. putra said,

    December 12, 2006 at 3:30 pm

    salam…..
    pak uztaz,saya berpisah dengan teman wanita saya…
    masalahnya sehingga kini saya masih tidak melupakannya bahkan semakin hari kasih sayang saya kepadanya semakin kuat…dalam doa saya selepas solat banyak kali memonon pada allah supaya dapat saya melupakannya dan berdao kepada allah swt agar menemukan saya dengan jodoh yang ledih baik dan tiap kali itulah kasih sayang saya kepada bekas teman wanita saya semakin menebal…saya ingin minta pandangan pak uztaz dan doa apa yang terbaik untuk saya….sekian kerima kasih…wassalam

  3. khasnir said,

    December 1, 2007 at 3:31 am

    Assalamu Alaikum Wr Wb
    Pak ustdz wirid apa yang baik buat saya….. agar….. JIN-JIN fasik takut melihat saya
    Apakah salah kalau melakukan wirid tanpa bimbingan guru?
    tolong pak ustadz diijasahkan wirid pada saya agar dapat kuamalkan, sekian terima kasih….wassalam

  4. chi said,

    January 4, 2008 at 1:04 pm

    pak ustaz, saya mau tanya do’a untuk menghilangkan rasa sakit hati dan menghilangkan rasa cinta pada seseorang.do’a apa yang harus saya baca agar saya tidak menuju jalan yang sesat.mohon bantuan nya.terimakasih

    • ali said,

      January 25, 2012 at 9:44 pm

      Do’a Menghilangkan Rasa Cinta dan Sayang yang tak
      Perlu

  5. April 15, 2008 at 1:21 am

    assalamu Alaikum Wr Wb
    Pak ustad wirid apa yang harus saya baca untuk mempercepat datangnya rizki …terima kasih …wassalam

  6. Mohamed said,

    October 4, 2008 at 11:35 pm

    akum ustad harun din… saya mohamed dari s.alam…saya ada masalah sama seperti putra said…diharap saya dapat berubat ngan ustad harun din

  7. ADMINAZYAH said,

    March 6, 2009 at 10:31 am

    assalamualaikum

  8. aiman said,

    April 5, 2009 at 12:40 pm

    assalamualaikum pak aji

  9. michelle said,

    May 4, 2009 at 4:17 pm

    harap bantu dapatkan doa, amalan, wirid dan sembahyang agar kekasih yang pudar ingatannya pada kita kembali kepada kita dan kasihkan kita. Sementara itu, apakan doa, amalan, wirid dan sembahyang agar kita dapat melupkakan seseorang?

  10. Harry_Jakers said,

    June 30, 2009 at 7:43 pm

    Pa ustad saya mo tanya :

    Saya selalu kesal/jengkel ketika saya ada kesempatan untuk mengingatkan Ortu saya untuk menjalankan Saholat 5 waktu,,,
    tapi beliau selalu menjawab Sibuk & Sibuk terus..!!

    Dan saya selalu mendo’akan kpd Ortu smoga Allah membukakan pintu Hidayahnya….amien!!

  11. Harry_Jakers said,

    June 30, 2009 at 7:44 pm

    Pa ustad saya mo tanya :

    Saya selalu kesal/jengkel ketika saya ada kesempatan untuk mengingatkan Ortu saya untuk menjalankan Saholat 5 waktu,,,
    tapi beliau selalu menjawab Sibuk & Sibuk terus..!!

    Dan saya selalu mendo’akan kpd Ortu smoga Allah membukakan pintu Hidayahnya….amien!!

    Dan menurut pa Ustad gimana kah Solusinya..??

  12. ana said,

    July 29, 2009 at 9:56 pm

    salam ustaz… saya ada masalah sikit…… sy dihembus sesuatu di belakang telinga sy…. tp x ader seseorang pun atau serangga yang lalu di belakang sy… mcm mana ni ustaz…… sy risau jgk klu ader benda lain…. sy harap ustaz dpt memberi doa ayat suci atau nasihat kpd sy…

  13. Nurul said,

    August 27, 2009 at 4:10 pm

    Saya pn mcm ana said gak………..bole bgi kami sdikit cara bagi mengatasi mslh kmi

  14. hamba allah said,

    December 20, 2009 at 12:49 pm

    asalamualikum ustaz..
    saya nak tanya satu benda…
    apa itu ayat paku bumi?
    dan apa kegunaannya?
    harap ustaz dapat jawab soalan yang bermain di fikiran saya selama ini…
    asalamualaiku ustaz…

  15. nora said,

    January 10, 2010 at 9:19 pm

    bagaimana nak menghindari perbuatan sihir dan cara supaya apa mudah ingat apa yang dipelajari?

  16. myfoxFRS said,

    January 13, 2010 at 10:58 pm

    assalamualaikum
    pak ustad…
    sy nk tnye…bhgia ke klo kita di khwn kan scra paksa…sdngkan kita dah xda ati lnsng pd laki 2…tp smua org dok paksa jgk kita khwn…
    y pmpua mngis2 xnk khwn ngan laki 2…tp laki ni mcm xda prasaan ksiahan lngsung pd pmpuan 2…dia pksa jgk srh khwn ngan dia…
    pak ustad tlg sy slsaikan mslh ni…tlg ye..bg nasihat ckit…

    • myfoxFRS said,

      January 15, 2010 at 10:42 am

      assalamualaikum
      pak ustad…
      sy nk tnye…bhgia ke klo kita di khwn kan scra paksa…sdngkan kita dah xda ati lnsng pd laki 2…tp smua org dok paksa jgk kita khwn…
      y pmpua mngis2 xnk khwn ngan laki 2…tp laki ni mcm xda prasaan ksiahan lngsung pd pmpuan 2…dia pksa jgk srh khwn ngan dia…
      pak ustad tlg sy slsaikan mslh ni…tlg ye..bg nasihat ckit…

  17. siti zauha said,

    March 10, 2010 at 10:24 am

    Assalamualaikum….
    Ustaz…
    saya, siti dari cheras. saya dalam di lema.masalah rumahtangga. 7 bulan lalu saya keluar dari rumah mertua kerana suami ada perempuan lain dan dia ingin kahwin dengan perempuan tersebut. ketika saya bersalin suami bertaklik jika mertua dtg ziarah saya dia akan ceraikan saya. Alhamdulilllah mertua tidak datang. kini keluarga seolah olah tak dapat terima perbuatan suami keatas saya selama ini dan berharap dia akan tinggalkan saya. saya masih berharap dpt selamatkan rumahtangga saya demi anak. tetapi suami masih dengan sifat baran n tidak berubah walaupun sudah tidak berhubung dengan perempuan tersebut. saya sayangkan suami, anak, rumahtangga. dalam masa yang sama saya juga sayangkan keluarga. suami juga pernah berkata hendak berubah n memulakan hidup baru dan mahu kami tinggal bersama tetapi keluarga saya menghalang. saya masih isteri dia.apa harus saya lakukan ustaz? suami juga pernah mengaku yang dia ada mengamalkan ilmu2 tertentu. bagaimana dan apa yang patut saya lakukan untuk sedarkan suami tentang kesilapannya. saya amat mengharap bantuan ustaz. saya inginkan ketenangan.

  18. elok said,

    March 26, 2010 at 5:43 pm

    Asslm’alkm
    sya ingin tahu cara mengatasi agar hati tdk terasa kosong di dalam kesendirian? terimakasih.

  19. Hamba said,

    March 30, 2010 at 12:40 am

    Kenapa bnyk pertanyaan dlm blog nie tak pernah berjawab oleh ustaz ni? Ustaz ikhlaslah dgn ilmu yg ada. maaf kalau terkasar sbb mcm2 soalan saya tengok satu pun tak terjawab…camne nak kongsi ilmu dgn blog?

  20. Iqbal sinhaji said,

    June 1, 2010 at 8:53 am

    Ass…Mas saya mau minta doa GENDAM MAFIA,tolong kirimin doa nya ke E MAIL ku ya mas?maaf ngrepotin.wess…

  21. mirul said,

    August 4, 2010 at 9:26 am

    salam…..
    pak uztaz,saya berpisah dengan teman wanita saya…
    masalahnya sehingga kini saya masih tidak melupakannya bahkan semakin hari kasih sayang saya kepadanya semakin kuat…dalam doa saya selepas solat banyak kali memonon pada allah supaya dapat saya melupakannya dan berdoa kepada allah swt agar menemukan saya dengan jodoh yang ledih baik dan tiap kali itulah kasih sayang saya kepada bekas teman wanita saya semakin menebal…saya ingin minta pandangan pak uztaz dan doa apa yang terbaik untuk saya….sekian kerima kasih…wassalam

  22. misztiara said,

    August 17, 2010 at 12:05 pm

    Saya pernah dibelenggu dengan kehidupan,..berpisah dgn suami yg dicintai..,terpisah dengan anak2..di uji dgn kewangan yg amat runcing..namun .waktu hidup begini..aku segera menyerahkan segala jiwa ragaku pda ALLAH….bertahajud,cukupkan solat…bersihkan hati..mohon pada ALLAH,tanyalah pada ALLAH..adukan pd ALLAH…..agar melepaskan aku dri belenggu ini.,JGN MINTA pd manusia…DAN sesungguhnya keajaiban telah berlaku…Hidupku kini jauh lebih tenang ,bahagia dan senang drpada yg aku jangkakan…Bagiku..sebesar kuman masalahku akan aku adukan padanya….usah selalu merunggut…BERSABARlah dan bersyukurlah walau susah atau senang kerana segalanya ada hikmah…Lalui belenggu itu dgn SABAR.. kerna didalamnya ada kebahagiaan yg pasti menanti….

  23. lan said,

    January 31, 2011 at 2:15 pm

    salam…salam semua …semoga dilindungi Allah

  24. ine said,

    October 20, 2011 at 11:09 am

    Assalam ustaz, Saya ade masalah yang membuatkan hati saya bersalah sangat dan berdosa dengan suami dan masyarakat keliling. ustaz saya nak tanya, kenapa bila saya setiap kali membuat kesalahan yg mendatangkan dosa setiap kali tu la hati saya membuak2 membuat kebaikan sampai saya terfikir teringin nak pergi umrah bersama pakci(konon2nya) ,tapi saya terfikir dosa yang saya lakukan..

    ustaz, kesimpulannay saya berbuat baik serentak kejahatan sekali. mcm mana ni ustaz? pening saya dibuatnya..ustaz perkara ini berlaku,, disebabkan perasaan dan rasa saya terikat dengan seseorang..

    tolong saya ustaz..

  25. zulkifly said,

    November 12, 2011 at 11:42 pm

    assalamualaikum….
    untuk semua ustad maupun user……
    org tua saya sakit kangker payudara sudah 8 tahun dan tlah menjalani kemotrapi sekitar 5thun lalu… skrg ibu saya sdah tdk bergerak dengan sempurna.. duduk 2menit sdah gak bisa…tidur pun harus miring…..
    sdah bleh kah ibu saya sholat dengan isyarat dengan posisi miring.
    1. SDAH BLEH KAH IBU SAYA SHOLAT DENGAN ISYARAT,DAN DGN POSISI MIRING?
    2. APA AMALAN SHALAWAT NABI UNTUK MENGURANGI RASA SAKIT?
    atas petunjuk allah mudah2an melalui ustad atau user Fazilat Amal in ibu saya dapat sholat dengan sempurna lg tampa hambatan….
    wassalamualaikum….

  26. November 22, 2011 at 9:08 am

    Assalamua’laikum ustaz..
    saya ada seorang kwn..hatinya tiba2 terasa sprti menyukai seorang lelaki. dia trtarik kat llki tu bkan sbb rupa..tpi dsbbkan olh sifatnya..
    llki tu x mcm llki lain. dia lbih suka mmbaca al-qur’an drpd mmbuang masa brcerita.
    prsoalannya…mcm mana nak hilangkan rasa suka? sbb.. kami baru 14 thun..lgipun..kwn saya xnak rasa suka tu trus mnrus ada dlm hati dia…kerana..tiada cinta yg kekal kecuali dari Allah S.W.T..
    Wallahualam..

  27. Bisa Sembilu said,

    January 13, 2012 at 12:16 pm

    Salam., ustaz sya nak tanya bolehkah ayat di guna untuk buka nafsu terkunci atau ada ayat yg lain boleh d kongsikan sbab sdah 2 bulan isteri sya tidk bernafsu dengan sya malah cium badan sya pun dia terasa nak muntah.. Tolong sya ustaz..

  28. Uus Mulyana said,

    January 17, 2012 at 12:43 pm

    Ini jawaban pak ustadnya mana ya koq dari tadi isinya pertanyaan melulu..?

  29. cor weton said,

    January 26, 2012 at 10:50 am

    …kyknya yg nulis pertnyaan ustz2 jg neh, koq ga dijwb !!!

  30. fauzi said,

    February 21, 2012 at 1:04 pm

    Assalamualaikum,

    Ustaz saya ada masalah untuk melupakan bekas kekasih saya yang mana saya selalu mengingatkannya bila saya cuba melupakan dia datang lagi …ustaz saya minta tolong untuk saya memulakan hidup baru saya dan saya dapati ex girlfriend saya ada berbuat sesuatu pada saya ..saya juga pernah peluk quran sambil menangis utk melupakannya.
    Tolonglah ustaz apa yg berlu saya bacakan….

  31. siti noor aishah said,

    May 8, 2012 at 8:58 pm

    Pak ustad . Sy mau tnya doa mengilangkan rasa cinta dan syg . Dan sy mau tnya doa mencintai Allah lebih dari apa pon dalam dunia nie . Tolong bantu sy pak ustad

  32. asmyra said,

    July 7, 2012 at 1:36 pm

    salam ustaz .
    sy mau bertanya,mcm mne nk hilang nama sesorg dihati kita,supaya die langsung xde dah lam jiwa kita.bukan ape,kemana saja sy pergi,mesti dibayangi wajah dia.sedangkan dia xde kene mengene dengan kita.dulu die ngn sy berkawan begitu rapat sampai org sekeliling jeles tgk kami.skung die dah berubah,die xsperti dulu,bolehkah ustz tolong sy

  33. Rany said,

    November 18, 2012 at 6:23 pm

    knpa ndk pernah ada reply u menjawab semua comment diatas ya..share informasi nya jgn jadi nanggu keliatannya pak ustadz,,krn kasian masih ada org yg masalahnya mau dilarikan dengan cara agama,,bkn hal2 yg aneh..Trims.

  34. katmari said,

    December 24, 2012 at 10:27 am

    assalamualaikum,pak ustad, langsuang aja ya pak usaha sy lg bangkrut htng bnyk.amalan apa yng hrs sy baca biar hati tenang,biar ga stres.bangkit lg dr keterpurukan ini pak ustad.trm kash wassaalam

  35. aya said,

    January 20, 2013 at 9:25 pm

    Ass…
    Saya mau menanyakan amalan agar kekasih yang telah meninggal kan saya dapat kembali kepada saya. Saya tidak bisa melupakan nya dan saya mengingkan dia kembali pada saya. Mohon di beritahu amalan2 nya. Terima kasih Ass. Wr Wb

  36. aya said,

    January 20, 2013 at 9:27 pm

    Ass…
    Pak ustad…
    Saya mau menanyakan amalan agar kekasih yang telah meninggal kan saya dapat kembali kepada saya. Saya tidak bisa melupakan nya dan saya mengingkan dia kembali pada saya. Mohon di beritahu amalan2 nya ustad, dan mohon balasan nya di kirim melalui email saya.
    Ass, Wr wb

  37. December 31, 2013 at 4:09 pm

    Assalamualaikum wr wb
    Pa ustadz q mau nanya
    Doa apa sih supaya q bisa nglupain cwo q.
    Masalah nya q butuh beljar
    Tpi wajah dia sllu ada dlm byangan ku semakin hari rasa cinta ku bertmbh untuk nya
    Tpi skrg di udah acuh ma q. Dlu dia sangat syg ma q . Tpi q begytuh syg ma dia
    Q sllu berdoa semoga q bs nglupain dia
    Tpi gk bisa bisa
    Cara nya gmna yah pak
    Tolong kasih solusi nya donk


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 138 other followers

%d bloggers like this: